Hoe maken ze een omelet bij de chinees ?

Daarmee bedoel ik zo'n gebakken ei die bij de bami of nasi speciaal zit. Bij een gebakken eitje zit het eigeel boven, maar bij zo'n zit het precies in het midden.

Als het dus wel gebakken is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
5.5K

Het beste antwoord

Dat is een gepocheerd ei!

Toegevoegd na 2 minuten:
Het ei, uiteraard zonder de schaal, wordt in een pan met circulerend kokend water gegooid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Waarschijnlijk in olie gebakken, zodat het drijft in de olie.. tenminste, zo doet m'n Indonesische oom dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een koekenpan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe is dit het juiste antwoord, aangezien er in deze vraag geen recept gevraagd wordt/ ingredienten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet kennelijk niet waar je over praat kiwigoud.
Dat ei komt niet eens uit een koekenpan! Geen min van mij, maar je antwoord slaat echt nergens op.
Naar mijn idee dan! Natuurlijk heb ik de wijsheid ook niet in pacht en ben ik ook nooit in de keuken van een chinees restaurant geweest.
in een wok misschien
die is wat rond en zal het gele gedeelte naar het midden glijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een koekenpan vullen met water.
Een stekertje erin voor de vorm van het ei.
Het ei in het stekertje doen.
Even tegen de kook aan houden.

Voila!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook wel eens gehoord dat ze het in de magnetron bereiden .

!!! uiteraard zonder schil!!!
( anders is er kans op het exploderen van het kokende ei)

Als je een ei in de magnetron wilt koken, dan kan dat op de volgende manier:

-Spoel een mok of koffiebeker (niet van glas of plastic) om onder de kraan. Droog hem niet af.
-Breek het ei (of meerdere) kapot in de beker.
-Dek de beker af met magnetronfolie, geen vershoudfolie.
-Zet de beker met het ei in de magnetron.
-Zodra de folie door de druk van de stoom van het kopje afgeblazen wordt (te horen aan een 'poef'-geluid) is het ei gereed voor consumptie.

(Het gekookte ei heeft nu de vorm van de inhoud van de beker).