Kan je ook een kwarktaart maken met yoghurt ipv kwark?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
28.9K
Kimath
13 jaar geleden
ik had eens een pak kwarktaart, en toen stonden er variatietips op. 1 daarvan was dat je het ook met yoghurt kon maken, en dan stonden de aanpassing erbij die je moest maken. Ik ben de naam van het merk helaas kwijt..
Kimath
13 jaar geleden
Hier staat een recept, als je yoghurt wilt gebruiken moet je er hangop van maken: http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=39768

Antwoorden (9)

Nee, want dan heet het geen kwarktaart meer. Wel kun je een yoghurttaart maken (en ik heb nog wel een lekker recept voor je).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee je hebt er echt kwark voor nodig.. yoghurt is toch echt een verschil omdat yoghurt vloeibaarder is
en de smaak is ook heel anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Een kwarktaart wordt per definitie uit kwark gemaakt. Anders maak je een yoghurt taart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien als je van de yoghurt eerst hangop maakt. Dan wordt de structuur wat steviger. Heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar het lijkt me wel de moeite waard om eens uit te proberen. Goed idee van ons samen!
13 jaar geleden
Dat kan je zonder problemen doen, je moet dan wel Griekse yoghurt nemen ( die is dikker en zachter van smaak) of yoghurt eerst een nachtje uit laten lekken in een schone theedoek boven een kom. Ik heb het weleens gedaan met een pak van dr Oetker kwarktaart bosvruchten. De helft van het taartmengesel op de bodem verdelen, daarop plakken cake en daarop de rest taartmengsel. Garneren met bosbessen en slagroom. Hij was heerlijk en was zelfs zachter van smaak dan met kwark.
amc
13 jaar geleden
Je kunt wel een "kwarktaart" maken met yoghurt alleen kun je dan beter geen pak voor kwarktaart gebruiken.
Zelf bak ik een dunne bodem en doe er een laagje vruchtenpuree over die ik dik gemaakt heb met taartina van Oetker. De kwark of Yoghurt (of een Mix) roer ik door de geklopte slagroom en doe er 7 à 8 blaadjes geweekte en in kokend water opgeloste gelatine door heen. Dit mengsel giet ik op de bodem en laat het een nacht in de koelkast staan. Altijd een daverend succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja joh, heerlijk met yoghurt en helemaal met (zelfgemaakte) kefir! Met kefir lijkt het wel alsof er iets prikkelends in zit.
Mijn favoriet is een yoghurttaart met bosbessen, of blauwe bessen, met een bodem van bastogne-koeken :-) Hmmm! -geen slagroom erop, dat overheerst de smaak!-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan wordt het idd yoghurttaart en dat kan...je gebruikt gewoon gelatine erbij om er een massa van te maken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een leuk recept. Fris, zomers en er is nu nog genoeg lekker vers fruit om in de taart te verwerken. Veel bakplezier. groeten Brecht