ik zoek een recept voor: bras ketan met gula djawa. Indonesische keuken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.5K

Het beste antwoord

Op www.smulweb.nl barst het van de recepten en de meeste zijn heel erg goed.
Allemaal op deze site gezet door mensen die liefhebberij in koken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien dit: http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/vegetarisch/bras-ketan-met-goela-djawa-en-kokos-3799.html ?? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DIT STOND IN MIJN RECEPTENBOEK.NL
Ketan rijst (kleef rijst)1/2 blok santen (kokos)geraspte kokos goela djawa (5 in een pakje)

Jaarlijks gooien we in Nederland ruim 50 kilo per persoon weg. Dat is echt een enorme berg. Omgerekend is dit ongeveer 400 euro per gezin per jaar. Weggegooid geld natuurlijk. En slecht voor het milieu. Maak daarom eens van iets lekkers van restjes eten: Hollandse Tapas! Lees het gehele artikel » door de redactie.
Bereidingswijze voor Bras ketan met goela djawa en kokosKleefrijst koken. Daarbij het halve blok santen fijn maken en mee koken.
Rijst in de pan, een vinger kootje water boven de rijst, dit koken tot het water verdampt in ongeveer 5 min.
Goed roeren. De rijst is dan nog niet helemaal gaar. Dit wordt door het stomen echt gaar.
Dan in de vergiet van de rijs pan een bodempje water in de pan doen en dit 20 min. stomen. De rijst blijf erg kleverig.
De goela djawa smelten met iets water. Blijf roeren. Als deze gesmolten is, kan het over de rijst gestrooid worden. Tenslotte er wat geraspte kokos over en het is klaar.