Typisch hollands, typisch winters, en super lekker!
http://keukenhelden.nl/johannes/recepten/Grootmoeders_boerenkool/?item=3388
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bruine bonen met spek en stroop....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boerenkool met worst ! hmmmm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boerenkool met worst en spek natuurlijk of zelfgemaakte erwtensoep mmm!

Toegevoegd na 9 minuten:
ik zal het recept van de erwtensoep er even bijzetten

Je hebt nodig voor een grote pan:
1 hamschijf
4 speklapjes aan dobbelsteentjes
1 rookworst of verse rookworst van de slager
1 pak spliterwten
halve knolselderbij
winterwortel
prei
4 of 5 aardappelen
5 of 6 runderbouillon blokjes

Zet een pan water op en daarin gaat de hamschijf, aan de kook brengen en afschuimen. Hamschijf uit de pan en aan stukjes snijden.
Alle groente aan kleine stukjes snijden en bij in de pan, even doorlaten koken en dan vuur zacht.
De spliterwten eerst afspoelen en in de pan, een uurtje of 2/3 lekker laten pruttelen.
Een half uurtje voordat je gaat eten de aardappelen erij aan stukjes, uitgebakken spekjes en de worst en bouillonblokjes.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Grootmoeders succes recept verrassend lekker....! Ultiem (Winter) gerecht

Hoofdgerecht, 4 personen

Ingrediënten:
500gr runder gehakt
2 uien, 2 teentjes knoflook , fijngesneden
150gr plakjes ontbijtspek
2-3 appels, in plakken
stokbrood of gekookte aardappelen
1- 1/2 pot wittebonen in tomaten saus
1-2 tl sambal
1-2 tl masala
peper & zout

Bereiding:
Gehakt rul bakken tot een bruine kleur, ui & knoflook en kruiden naar smaak toevoegen en mee bakken, een grote en een kleine pot witte-bonen in tomaten saus (zelf weten ) toevoegen en even goed laten pruttelen op zacht vuur. Intussen plakjes ontbijtspek en plakken appel bakken ( laat uitlekken op keukenpapier ).

Serveer met stokbrood ( of gekookte aardappels ) garneer met plakjes spek en appel.

Eet smakelijk !! mmmmmm..

Materialen
braadpan of wok, koekenpan, keukenpapier.