Hoe maak ik sterke koffie als ik een senseo heb? is er een andere manier ivm koffiekoekjestaart?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
16.7K

Antwoorden (11)

Koop Lavazza Espresso pads
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kies de dark versie en zet één kopje koffie met twee pads (dus ook dubbele padhouder).

Toegevoegd na 34 seconden:
Alternatief is een goede kwaliteit oploskoffie gebruiken.
13 jaar geleden
Er is een speciale espresso houder voor de senseo. Je kunt ook halverwege het doorlopen de knop indrukken zodat je sterke koffie hebt.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ga ik later proberen
Een pad met de sterkste koffie nemen en vervolgens minder water door laten lopen. Kopje dus eerder wegnemen onder de uitloop, rest wel ff opvangen anders knoeit het zo. Dit zo vaak doen als je sterke koffie nodig hebt!
Beter is die vieze senseo wegdoen en voortaan lekkere sterke nespresso drinken.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enkele kopjes gewone Senseo zetten en dan al deze kopjes in een pan gieten. Deze op het gasfornuis (met pit aan) beetje laten verdampen. Wat overblijft is sterkere koffie.

Eventueel in combinatie met één van voorgaande opties.
Eet smakelijk alvast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een pad ook als 'theezakje' gebruiken. Kook dus water en leg een pad in een kopje en giet het kopje halfvol met heet water en laat even trekken. Klaar is je super sterke koffie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kies voor Extra dark of Black pads. Zelf gebruik ik trouwens altijd oploskoffie als ik een recept met koffie maak, werkt prima en ook geen koffiezetapparaat voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan kom je toch uit bij oploskoffie, die gebruik ik ook voor in de cake, bevalt prima
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voeg eerst voor het koffiezetten een klein beetje de oude vertrouwde buisman toe in het kopje .
Buisman is al heel oud product en het verstekt de koffie .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gebruikt de padhouder voor 2 pads met daarin uiteraard 2 pads en drukt vervolgens op 1 kopje en je hebt dubbel zo sterke koffie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Espresso pads, 2 erin doen en op 1 kopje drukken