Heeft iemand een smakelijk (en makkelijk) recept voor wraps, tortilla`s en dergelijke?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (6)

Wraps:

Ingrediënten voor 4 personen
2 dl Heinz curry
2 eetlepels maiskorrels
1 bosuitje, in ringetjes
2 blikjes tonijn in olie a 185 g (Deep Blue), uitgelekt
1 rode paprika, in reepjes
1 groene paprika, in reepjes
1 rode ui, in dunne ringen
1 pak wraps a 6 stuks (Honig World Wide Wraps)
100 g geraspte oude kaas 48+

Bereidingswijze
Verwarm de oven voor tot 200?C.
Roer een sausje van de curry met de uitgelekte mais en de bosui.
Meng de tonijn met de rode en groene paprika en de ui en verdeel het mengsel over de wraps. Rol de wraps met vulling op en leg ze naast
elkaar in een ingevette ovenschaal.
Bestrooi met de geraspte kaas en zet de schaal 5-10 min. in het midden van de oven tot de kaas gesmolten is.

Serveertips
Lekker met een salade van reepjes ijsbergsla met tomaat.

Traditionele tortillas:

Ingrediënten voor 4 personen
- 600 gr. aardappelen (vastkokend)
- 8 eieren
- 1 eetlepel bloem
- 3 witte uien
- 3 tenen knoflook
- zout en zwarte peper

Voorbereiding
Snijd de aardappels in kleine blokjes, het liefst rechthoekig en niet te dik. Doe de blokjes in een kom met warm water en flink wat zout en laat ze zo ong. 4-8 uren weken.

Bereidingswijze
Bak de geweekte aardappelblokjes op hoog vuur in een flinke hoeveelheid olijfolie ong. 10 minuten, zonder dat ze echt bruin/krokant worden. Het is niet erg als ze tijdens het bereiden afkoelen.
Kluts de eieren met de bloem en twee theelepels zout goed door elkaar (kan ook met de staafmixer) en roer de aardappel erdoor heen. Als je een van de variaties maakt, voeg dan ook deze ingredienten toe.
Roer het goed door elkaar met een houten lepel en laat het ongeveer 15 minuutjes een beetje binden. Verhit op middelhoog vuur ong. 3-4 eetlepels olijfolie in een grote koekenpan. Als de olie begint te bruisen, giet het tortilla-mengsel erin, zet het vuur laag, zodat je de olie nog net hoort bruisen, en blijf de tortilla heen en weer schudden in de pan, zodat ie niet aanbakt (met een spatel kan, maar meestal maak je het dan kapot). Zet het vuur nog iets lager, en leg een bord of deksel op de koekenpan, laat het ongeveer 10-15 minuten bakken. Zorg dat de tortilla goed los van de pan is, druk het bord stevig op de koekenpan, en keer hem om, zodat ie nu op het bord ligt. Schuif de tortilla weer in de koekenpan, nu dus met de andere kant naar beneden, zet het vuur middelhoog en bak ongeveer 6-8 minuten, weer ervoor zorgend dat het niet aanbakt. BUEN PROVECHO!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker receptje:

Ingrediënten voor 2 personen
2 wraps
200 gram gerookte zalm
klein bakje demi creme fraiche
3 eetlepels rode pesto
1 zak gemengde sla
1/2 komkommer
half bakje cherry tomaatjes en/of zongedroogde tomaten op olie
geroosterde zonnebloempitten en/of pijnboompitten
saladedressing naar keuze (ik vind zelf honing mosterd lekker) In elk geval niet te veel/sterk, omdat het niet mag overheersen.

Bereidingswijze
Meng de creme fraiche met de pesto en smeer dit uit over de 2 wraps. Leg hier de plakjes gerookte zalm op. Halveer de wraps.
Snijd de komkommer in plakjes en de tomaatjes in kwartjes en meng dit met de sla en de geroosterde pitjes en de dressing. Leg dit op de wraps en vouw ze dicht.

Serveertips
Eventueel kun je het bord garneren met wat kant en klare koolsalade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind een mexicaanse burritto met salsa erg lekker.
vul de wrap met chilibonen en creme fraiche, en gooi hem even in de magnetron.
strooi er geraspte kaas over.
erbij doe je een salsa van tomaten, rode ui, citroensap, en veel koriander.
een margarita erbij maakt het helemaal af :)
13 jaar geleden
hier een makkelijke te maken wrap.Bak gehakt rul met de vork vul de wraps met het gehakt daar doe ik altijd sla tomaat en ui(fijngesneden) en wat geraspte kaas bij en eventueel saus na smaak

makkelijk en toch lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bak 'streepjes' paprika op hoog vuur met wat ui en knoflook en chilipeper (een theelepel, het moet lekker spicy zijn), meng dit met een koud blikje reuzenbonen of gewone witte bonen, wat stukken avocado en wat verse koriander (weinig- dit heeft een zeer overheersende smaak!). Gebruik dit als lauw-warme vulling, met evt wat ijsbergsla.
Lekker vega en goed vullend :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel:

Pak creme fraiche, meng dit met een handje gesneden bieslook, peper, zout en een druppeltje gembersiroop.
Smeer de wraps hiermee in.
Bak/grill (grillen is lekkerder) een halve kipfilet, snij deze in stukjes en doe deze in de wrap.
Super lekker, je kunt ze voormaken en invriezen (dan 6 minuten op 200 graden) en naar eigen smaak ijsbergsla of andere groenten toe te voegen.