Hoe maak ik een lekkere maar toch snelle (varkens)karbonade?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
23.3K
rose
13 jaar geleden
Om te beginnen koop je een lief klein biggetje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar dat is geen 'snelle' karbonade he? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een karbonade is een deel van een dood dier en in principe niet snel. Je zou het van de hoogste verdieping van een flat kunnen,gooien,dan is ie tenmiste eventjes snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alsof ik de eerste reactie al niet begreep... Leven, en laten leven zou ik zeggen, toch...?
rose
13 jaar geleden
'Ja, maar dat is geen ‘snelle’ karbonade he? ;-)' Heb je wel eens een biggetje proberen te vangen?
rose
13 jaar geleden
Bye, bye, Meander. We gaan je missen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom toch? Smaakte de karbonade zo slecht dan, Meander?

Antwoorden (8)

Kruiden met: peper en zout naar smaak en dan insmeren met mosterd. Dan lekker de pan in met wat boter of olie (of allebei). Supersnel en erg lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammie +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker, zo doe ik het ook.
lekker grillen in de grilpan of in de oven grillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een marinade van kruiden curry, zout peper en wat olijf olie - ff doorroeren- karbonade er 15 minuten in leggen- vervolgens de karbonade met "marinade" en al bakken in de pan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou vooruit, mijn recept, van toen ik nog geen vegetarier was:

Inwrijven met zout, peper, foelie en rozemarijn.

Olijfolie goed heet en aan beide kanten op hoog vuur dichtschroeien en dan het vuur iet s zachter tot ze zo gaar zijn als je ze hebben wilt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sportief van je! + 1 ;-)
rose
13 jaar geleden
Oh, voor het beste effect een glas trappist er bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt goed +
Snij de randen van de karbonades in.
Meng grof gemalen peper door de olie en smeer de karbonades aan beide kanten hiermee goed in.
Grill de karbonades in de grillpan aan elke kant ongeveer 6 minuten. Voor het opdienen eventueel nog wat zout toevoegen.

Smakelijk!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, laat ik nu net een een paninimaker hebben waar ik niet eens aan gedacht heb ;-) Dubbelzijdig grillen... komt helemaal goed! +!
Kruiden met Italiaanse kruiden en lekker grillen.
Snijd dan een pistolet open en besmeer met pesto, doe hierop wat plakjes mozzarella en daarop de karbonade.
Klap het broodje dicht en druk wat aan. Bestrijk ze rondom met wat olijfolie. Rooster ze in een droge koekenpan in 5 min. goudbruin en gaar; druk ze met een spatel plat en laat de kaas smelten. Serveer hem warm.
Lekker met een groene salade met balsamicodressing.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5 minuten lijkt me nogal kort om een karbonade goed gaar te krijgen, wat wel moet.
je kunt eens kijken op www.letscookit.tv daar staan gratis te bekijken filmpjes op over allerlei recepten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een marinade van een paar theelepeltjes citroensap (limoen is ook erg lekker), wat olijfolie en cajunkruiden en besmeer daar de karbonade mee aan beide kanten. Laat dat een uur of twee intrekken, snij de vetrandjes een stukje in om kromtrekken te voorkomen en bak de karbonade snel aan beide kanten lichtbruin op een hoog vuur en laar nog een minuut of tien sudderen op een zacht vuur. Niet te lang, anders wordt de karbonade taai, maar zorg wel dat hij gaar is. O ja, ik gebruik graag echte boter om vlees in te bakken en te braden maar ook vaak een zelf samengestelde bakolie van gelijke delen sesam-, kokos- en olijfolie.