Waar kun je een basiskookcursus volgen?

Gaat om een gezellige praktijkkookcursus voor mijn opa, die omdat mijn oma recentelijk is overleden opeens zelf moet gaan koken. Hij kan, omdat dat vroeger niet gebruikelijk was, nog geen aardappel gaar koken...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In veel ouderencentra zijn allerlei cursussen te volgen, informeer eens bij het ouderenwerk in je/zijn woonplaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in buurthuizen of volksuniversiteit, of zoals al aangegeven bij het ouderenwerk.
Hou de plaatselijke krantjes in het oog, misschien vind je daar ook aanbod met het nieuwe seizoen
anneliez
13 jaar geleden
Dat vind ik nou echt iets voor familie om op te pakken. Opa neemt vast meer aan van een (klein)kind dan van een vreemde cursusleidster. En als opa het toch even niet meer weet kan ie diegene bellen. Daar is ie opa voor geworden.
paulus811
13 jaar geleden
ik weet niet of hij handig is met computers? Zo ja dan moet je eens kijken op www.letscookit.tv daar staan heel veel recepten op met filmpjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een Blue Band basiskookboek! Ik heb er nu inmiddels al 3, gekregen bij 2 pakjes Blue Band ofzo. De eerste is echt mijn 'kookbijbel' geweest toen ik op mijzelf ging wonen, want ik kende niet veel (*blush*).

Simpele uitleg van ingrediënten plus lekkere en makkelijke recepten erbij, kooktechnieken, met duidelijke kleurenfoto's. Misschien dat er op Marktplaats wel wat worden aangeboden.