Welke zijn de eigenschappen van Arganolie en waarvoor kan men het gebruiken?

deze olie is tamelijk duur, ik veronderstel dat men er niet veel van moet op de gerechten doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Arganolie is plantaardige olie die wordt gewonnen uit pitten van vruchten die aan de arganboom, Argania Spinosa, groeien.

De vruchten van de arganboom zijn groen en zijn te vergelijken met olijven. Verschil met de olijf is dat de arganvruchten groter en ronder zijn. Zodra de vrucht rijp is wordt hij geel. Ongeveer een kwart van deze vrucht bestaat uit vruchtvlees, wat overigens niet eetbaar is voor de mens. De vrucht bevat een harde noot. De pitten waaruit de olie wordt gewonnen bevinden zich weer binnen in deze noot. De argannoot bevat maximaal drie amandelvormig pitten. Om deze noten te breken is veel kracht vereist.

Arganolie is zeldzaam en wordt gebruikt voor consumptie en medische doeleinden. Vanwege het zeldzame karakter en de handmatige oogsten en productie is arganolie zeer prijzig. Prijzen boven de € 50,- per liter zijn geen uitzondering. Het heeft daarom de bijnaam vloeibaar Marokkaans goud.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

http://www.arganolie.eu/blog/koken-met-argan-olie/culinaire-arganolie-voor-smakelijke-maaltijden/

misschien heb je hier iets aan?