Hoeveel plakjes haal je uit een cake?

Mijn dochter gaat op school trakteren, en heeft 30 plakken nodig. Ik wil arretjes cake maken, hoeveel cakes moet ik maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
39.4K

Het beste antwoord

Is het niet makkelijker om de koekjes in een kom te verkruimelen, 3 eetl cacao , 200 gr. witte basterdsuiker en 1 ei erbij te doen. Smelt 200 gr. boter en doe dit erbij.
Roer nu alles tot een massa. Neem een schaal, vierkante vorm of iets dergelijks waar 30 papieren caisses( die vormpjes waar je cupcakejes in bakt)en die hier kleine hoopjes van die massa in. Zet ze dan met vorm en al in de koelkast om op te stijven.
Voordelen; Het is gemakkelijk uit te delen voor je kind.
Het ziet er gezellig uit, zijn net kleine taartjes.
Het is kleurrijk, want die vormpjes zijn er in leuke kleurtjes
De kinderen kunnen niet zo gauw met hun chocoladehandjes andere kinderen of spullen volsmeren.

Leuke verjaardag toegewenst!

Toegevoegd na 5 minuten:
Als ik het nalees heb ik nogal wat rare typefoutjes gemaakt! Ik bedoel dus dat je die papieren vormpjes in die vorm of schaal zet en dan vult met de massa. Dit kan bijv. een vierkante/rechthoekige braadslee zijn waar 2 handvaten aanzitten. je kunt hem altijd bekleden met aluminiumfolie of leuk papier als hij er niet mooi meer uitziet.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb je advies niet opgevolgd, maar vond je antwoord toch het beste

Andere antwoorden (6)

Ligt aan hoe groot jij je cakeblik hebt, maar vergeet niet dat arretjescake heel erg machtig is, dus wat dunnere plak dan gewone cake zou ik snijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bak er gewoon drie.
Beter 10 plakken over,dan dat je er een tekort komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb even de cake opgemeten bij ons thuis, die is 28 centimeter (gewone supermarkt cake). Ik denk dat een plak het beste is als hij 2 cm dit is, anders valt hij snel uit elkaar en is het ook lastig snijden. Nu is de rekensom makkelijk 28 : 2 = 14 plakjes, dus je hebt er 3 nodig wil je er 30 maken. het is zowiezo beter om er ruim boven te zitten met het aantal plakken, want meestal vergaan er een hoop plakjes tijdens het snijden.

je kunt er ook voor kiezen om iets dunner te snijden, dan red je het wel met twee cakes!

Toegevoegd na 55 seconden:
Ik ga er natuurlijk van uit dat jouw cake te vergelijken is met een supermakt cake ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk idd dat als je er 3 maakt je meer dan genoeg hebt. denk dat je het net niet met 2 redt.
maar arretjes cake is wel erg lekker he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Arretjescake is wel heel erg machtig en lang niet iedereen houdt er van. Persoonlijk zou ik voor kinderen geen arretjescake maken, maar liever gewone cake, appelcake of chocoladecake. Dat gaat er bij kinderen altijd wel in.
En ja, als je cakeblik niet erg groot is, heb er toch wel 3 nodig. Succes.
13 jaar geleden
In arretjescake worden rauwe eieren gebruikt. Pas hier mee op bij jonge kinderen! Een ander soort cake is beter voor de kleintjes. B.v. mini-muffins of cupcakes