Wat zijn lekkere recepten met appel, ananas, paprika, uien, knoflook, prei, Champions en wortels ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal tegelijkertijd?

Antwoorden (7)

chicken tonight kan je dat allemaal wel doorheen doen. is net wat je zelf lekker vind. of je maakt het zelf, zoetzure of scherpe saus met al jouw ingredienten, geserveerd bij rijst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit zou je ook allemaal op een vegetarische pizza kunnen doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk creatief antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, lekker!
Lekker alles klein snijden, in een pan doen met tomatensaus en italiaanse kruiden en je hebt een pastasaus.
Je kunt de appel en ananas er ook uit laten en die met een bolletje kaneelijs als toetje eten. Of natuurlijk gewoon een bakje vers fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pizza!

In de supermarkt -in ieder geval in de AH- kun je zelfmaakpizza's kopen. Het deeg kun je uitrollen en op een bakplaat leggen. Tomatensaus wordt er bij geleverd. Het is dan alleen nog een kwestie van groenten snijden en de oven aanzetten. Lekker geraspte kaas er over en smullen maar. Jum!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Creoolse stoofpot!

Ingrediënten voor 4 personen
750 gr. mager rundvlees, 30 gr. boter, 1 eetl. olie, 2 middelgrote uien, 1 teentje knoflook, 2 paprika,s groen en rood, 2 middelgrote wortels, 1 middelgrote prei,2 tomaten, 4 witte peperkorrrels, 1 laurierblad, zout, vers gemalen witte peper, 1/2 theel. oregano, 1/2 theel. tijm, 4 schijven ananas uit blik, 1 rode appel, 1 blikje maiskorrels, 1,5 dl. droge witte wijn, 1,5 dl. ananassap, 2 eetlepels fijngehakte peterselie.

Voorbereiding
Spoel het vlees even af onder een koude kraan, dep het droog met keukenpapier en snijd het in middelgrote, gelijke ragoutblokjes. Hak de geschilde uien en knoflook zeer fijn. Halveer de gewassen paprika,s en verwijder de zaadlijsten, was de helften en snijd ze in reepjes. Snijd de geschrapte wortels in schijfjes en de gewassen prei in ringen. Dompel de tomaten in heet water, verwijder de schil en snijd ze in vieren.

Bereidingswijze
Verhit 20 gr. boter samen met de olie, doe het vlees erin en braad dit aan alle kanten flink aan. Ui en knoflook toevoegen en goudbruin fruiten. Voeg de rest van de boter toe en alle groenten en bak dit mengsel onder voortdurend roeren. Blussen met de witte wijn het ananassap en 1,5 dl heet water en weer aan de kook brengen. Breng het geheel op smaak met zout en versgemalen witte peper, de witte peperkorrels, laurierblad, oregano en tijm en doe dan een deksel op de pan. Laat het gerecht in een voorverwarmde oven van 200 gr. ongeveer een uur zachtjes smoren.

Voeg daarna de in kleine stukjes gesneden appel, de in stukjes gesneden ananas, de uitgelekte maiskorrels toe en laat het gerecht nog ca. 20 minuten zachtjes smoren.
Breng het vlees nogmaals op smaak, strooi de peterselie erover en zet het direct op tafel.

Serveertips
Geef er gekookte aardappels of rijst bij.

Toegevoegd na 1 minuut:
De knoflook en champignons gewoon lekker naar smaak toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bak het allemaal in wat olie en wikkel het in wraps. Doe er nog wat lekkere saus bij en vergeet niet over de appelblokjes wat citroensap te druppelen, anders verkleuren ze zo. Als saus kan je natuurlijk knoflooksaus doen maar ook mango chutney zal er lekker bij zijn.
amc
13 jaar geleden
Maak er eens een risotto van!
Neem 1 kop (zilvervlies)rijst, 1 kop witte wijn en 1 kop bouillon en zet dit zachtjes op een vuurtje, ongeveer 3/4 uur. Goed omscheppen zo af en toe, en serveren met een simpele komkommersalade en een flinke schep sambal.