Waar kan je in Nederland 'reibekuchen' kopen...?

een soort beslag waarmee je koekjes van aardappel (lijkt op rosti, maar is het niet) maakt en het komt uit Duitsland.
Heb hier zulke goede herinneringen aan tijdens vakanties in Duitsland en zou het graag nog eens maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
11K

Het beste antwoord

1 kg grote aardappels
1 kleine ui
3 eieren
1 snuifje zout
1–2 EL bloem, indien nodig
Boter of nog beter,schmalz/reuzel om te bakken.

Aardappels schillen, wassen en daarna raspen.In een doek goed uitdrukken. De ui heel fijn snijden. De aardappel, ui eieren en zout mengen.
Het meel naar behoeven toevoegen. .
Het vet verwarmen en steeds een paar koekjes, die je met een eetlepel kunt afmeten in de pan platdrukken en knapperig mooi bruin bakken.
Lekker met appelmoes. I
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Panteo heeft al zoals het in Duitsland gegeten wordt, perfect opgeschreven. Ik maak ze op mijn manier en wel als volgt; Ik rasp een paar aardappels grof, doe er dan een grote grof gesnipperde ui bij, zout, peper, nootmuskaat, 1 ei, wat bloem voor de binding, en een scheut maggi hot aroma. Dit vermeng ik goed en bak er in hete arachideolie knapperige koekjes van. Lekker op vers knapperig brood.
Mijn man en zoon doen er ketchup op en ik heb het liefst wat mosterd erop.Iedereen die ze wel eens geproefd heeft, vindt ze heerlijk. Je kunt ze ook op de Duitse manier bereid zo laten bezorgen door 'ijspaleis'. Ze zijn dan diepvries in een doos met 25 stuks,dit is 1½ kg.
amc
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Ik heb het zo geleerd in Duitsland, alleen maakten ze ze daar ook wel eens met net aan gaar gekookte pellkartoffeln die ze dan fijn raspten. Dan werd eigenlijk alleen de buitenrand echt knapperig. Ze zwommen dan ook bijna in een dikke laag olie, maar appelmoes hoorde erbij! Ik heb ze nooit geprobeerd bij ijspaleis,omdat ze op de Duitse manier zijn bereid en ik geef de voorkeur aan mijn eigen hartigere koekjes, net als mijn mannen." Mam, wanneer bak je weer eens aardappelkoekjes", zit in mijn zoon`s vaste vocabulair,ondertussen.Ijspaleis komt wel altijd aan de deur, omdat ze daar grote dozen ijsco`s hebben en dat scheelt wel met de supermarkt. Groenten en vlees krijg ik wel vaak van Bofrost omdat ik de Belgische keuken erg waardeer.
recepten kloppen helemaal, maar als het snel moet: bij Lidl hebben ze in de koeling kant en klaar beslag gehad, misschien is het er nog wel, of willen/kunnen ze het bestellen?