Wie heeft er een goeie tip voor een heerlijke visgerecht?

I love it!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind vis ook heerlijk
maar over wat voor vis heb je het?

Het beste antwoord

kijk eens op www.letscookit.tv daar staan korte videofilmpjes met heerlijk recepten met vis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

ik vind pasta met gerookte zalm erg lekker.
fruit wat bosuitjes, voeg doormidden gesneden snoeptomaatjes toe, en op het laatst de gesnipperde zalm en creme fraiche.
snel, makkelijk, en lekker!
13 jaar geleden
Wat dacht je van Rode Poon. Da's pas lekker......

Gebakken rode poon op frisse ratatouille met mozarella en coulis van tomaat en basilicum ;Als het zomer is, moet je zomers eten. Dit visgerecht met heerlijke mozarella en basilicum legt de zon in je mond........!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vis je ik vind het ook heerlijk
je kan op zoveel manieren lekkere visgerechten maken
vis is gezond en licht verteerbaar
ik zal je een link geven naar een site die ik zelf ook vaak gebruik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, niet gezien dan maar een +
Ik ga het vanavond eten + het is héél erg gemakkelijk om te maken + goedkoop.

Blikje Rio Mare Tonno per pasta alla Puttanesca (€ 2,05)
Alpro Soya Cuisine Room (€ 1,15)
Pasta

Koud is het ook lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste tip= opeten en genieten!

En op deze site staan heerlijke gerechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook toevallig ik had ook die link
ik haal er vaak recepten af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dom,dom,dom, van mij, niet gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maakt niet uit als ze hem bij mij niet gelezen heeft ziet ze hem misschien bij jou wel staan..+1
Een van mijn kinderen verzorgt altijd het eten als ze bij haar schoonfamilie is.
En telkens opnieuw is het een verzoek om hetzelfde gerecht. Tonijnsteak met salade en zelfgebakken frietjes.
De tonijnsteak (niet goedkoop, maar bij de Aldi vind je ingevroren een redelijk alternatief) bak je in veel olijfolie.
Er moet een bite in blijven. Na het bakken aan een kant insmeren met een goede, sterke basilicumpesto, veel extra knoflook en versgemalen peper en zeezout.
De frietjes het liefst zelfgebakken nieuwe oogst (goed doorbakken en krokant) en serveren met frisse citroenmayo ; de salade het liefst van ijsberg opgefrunnikt met rucola en veel mediterrane heerlijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze heb ik nu een aantal malen gemaakt (ook i.p.v. Slankie met smeerkaas met kruiden en/of ham) en ze vinden het hier allemaal heerlijk.

http://www.smulweb.nl/152133/koken/recept/Slanke-visschotel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een heerlijk 'rijk' recept (vooral rijk van smaak):
Neem een groot dik stuk verse zalm, en smeer deze in met zelfgemaakte pesto* en wikkel deze in bakpapier. Zet em 1.5 uur in de oven op 80 tot 100 graden en laat em langzaam garen. Verrukkelijk!

* pesto zelf maken: Grote bos verse basilicum, handje pijnboompitjes, flinke scheut olijfolie, 2 teentjes knoflook en wat peper (sommige mensen doen er nog wat droge zoute kaas door, maar ik vindt het dan te zout worden), alles goed staafmixeren en klaar!

Dit alles is heerlijk bij een eenvoudige pasta, of risotto.

Jammie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zalm met boursin, mjammie! Zalm in de oven en als het klaar is een lepel (zijn bij mij meestal wat meer lepels) boursin erop doen. Zoooo lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hierbij een overheerlijk recept dat ik ooit eens gemaakt heb en vervolgens heb gepubliceerd bij Smulweb. Zelfs niet-viseters genoten er van!

Ingrediënten voor 2 personen
Twee pangasiusfilets (visboer)
1 kleine rode ui of sjalot
1 teentje knoflook
3 eetlepels creme fraiche
1/2 theelepel grove mosterd
wat geraspte kaas
peper naar smaak

Hulpmiddelen
Bakpapier op de bakplaat van oven leggen.

Voorbereiding
Leg de filets op een met bakpapier beklede ovenplaat. Maak de topping van de creme fraiche, mosterd en peper. Verwarm de oven voor op 200 graden. Snij de ui of sjalot in ringen, tjop het knoflookteentje in plakjes.

Bereidingswijze
Souteer de ui met wat boter in een koekpan. Daarna de knoflook erbij doen, en het geheel eventjes zachtjes bakken. Als de ui licht gekleurd is doe je de creme fraichetopping erbij, mengen met de ui en knoflook en verwarm dit een half minuutje mee. Daarna uit pan scheppen en mooi over de filets verdelen. Maak het af met wat geraspte kaas (bescheiden hoeveelheid) en grof gemalen zwarte peper. Schuif de bakplaat met de filets in het midden van de oven. Na ongeveer 25 minuten kun je smullen!

Serveertips
Lekker met pasta, rijst en groene bladgroentes Dit recept past Tilapiafilet ook als een verrukkelijk maatpak!

Bron
Eigen recept
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ZALMSCHOTEL !!
Echt heel erg lekker !!
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/ovenschotels/zalmschotel-17232.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lekkerste vis vind ik zelf roodbaarsfilet en op deze manier is hij erg geliefd bij mijn gezin (met een puber die niet echt gek op vis is).

Roodbaarsfilet met paprika;

1 rode-, 1 groene- en 1 gele paprika,,
1 prei,
500 gr. roodbaarsfilet,
1 el citroensap,
1 el. olie,
1 groentebouillonblokje,
zout, roze peper, onbespoten citroenplakjes en tijm.

Was de paprika en de prei.
Snijd de prei in stukken en de paprika in dunne repen.
Dep de vis droog en bedruppel hem met het citroensap.
Verhit de olie in een pan met antiaanbaklaag.
Smoor de paprika en de prei hierin. Voeg al roerend 100ml
water en het bouillonblokje toe en breng alles aan de kook
Breng de vis op smaak met zout en leg deze op de groenten.
Deksel op de pan en laat alles in ca.10 min. gaar trekken.
Hak de roze pepers fijn, Schik alles op een schaal en bestrooi met de roze peper.
Garneer met schijfjes citroen en wat tijmblaadjes.
Ciabatta is er erg lekker bij.

Je kunt natuurlijk ook een andere witvis nemen zoals schol, schelvis en koolvis bijv.
amc