Wie kent er een originele, maar ook lekkere wijze voor het bereiden van een octopus?

Lijkt me wel apart voor vanavond......

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

olijf olie in de pan daar bij teentje knoflook fijngesneden
een beetje pikant snufje zout en een blik gepelde tomaten erin even laten pruttelen
octopus schoonmaken even de oogjes eruit halen en kort snijden
die in de saus leggen en zachtjes gaar koken
alleen roeren met een houten lepel
eenmaal een ijzeren gebruikt word je octopus niet meer gaar
lekker pasta koken en ijsberg salade bewerkt met olijfolie zout en citroen
heerlijk eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie is Paul?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
whahahahaha hahahahahah wacht met bereiden tot na de wedstrijd miss voorspelt hij nog een verlenging met strafschoppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen olijfolie, maar arachide olie. Olijfolie kan niet goed tegen verhitting en Paul heeft nu eenmaal een erg warm bad nodig als hij zijn taaiheid een beetje wil verliezen.

Andere antwoorden (2)

frituren in knoflookolie

Toegevoegd na 55 seconden:
liefst met een deegjasje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bonn apetito seniores :p
Inktvis met rode wijn en tomatensaus.

Ingrediënten:

1 kg inktvis, schoongemaakt

1 fles (700 gr) passata

250 ml Chianti

2 eetlepels vers citroensap

1 eetlepel olijfolie

1 teentje knoflook, fijngesneden

1 theelepel versgemalen zwarte peper

1/2 theelepel gemalen cayennepeper

1 theelepel gedroogde basilicum

30 gr pecorino, geraspt

Bereidingswijze:

1. Zonodig de tentakels van het lijf snijden. Het lijf in ringen van ong. 1 1/2 cm snijden en apart zetten.
2. In een sauspan passata, rode wijn, citroensap, olijfolie, knoflook, zwarte peper, cayennepeper, basilicum en pecorino mengen. Ong. 30 minuten op een matig lage vlam laten sudderen zodat de alcohol verdampt en de smaken zich vermengen.
3. De inktvisringen en tentakels aan de saus toevoegen. Nogmaals 20-30 minuten zachtjes laten sudderen en af en toe roeren. Niet meer op een hoge vlam koken, omdat de inktvis dan rubberig wordt. De inktvis is gaar als deze plomp en ondoorzichtig is.

Smakelijk eten vanavond!!