Wat is een lekkere dressing voor fruit?

Ik geef morgen een feestje waarbij ik ook wat rauwkost en vers fruit wil bereiden. De rauwkost dressing is geen probleem, maar hoe kan ik nu een lekkere dressing/dip maken voor het vers gesneden fruit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
9.2K

Antwoorden (11)

Honingdressing met walnoten is erg lekker over fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Maar vertel dan wel hoe je de honingdressing maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon in het schap bij de AH en er zelf noten en eventueel kas aan toevoegen.Nog lekkerder is et om ht in een griekse winkel e kopen.
paulus811
13 jaar geleden
Voor jou 'gewoon' maar voor Meander wel handig om te weten waar het te vinden is. Dank en een + voor je moeite. Ik zal er eens naar kijken, want ik ken alleen honing-mosterdressing en dat lijkt mij persoonlijk niet lekker over fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anders gewoon naar en griekse winkel, die weten gelijk wat je bedoelt.
ik kan je wel een aarbei dressings recept geven die kan je over het fruit strooien
als volgt maak een doosje aarbijen schoon en snij ze in kleine stukjes doe die en een schaal knijp boven de aardbijen 2 citroenen uit en meng alles door elkaar doe er een klein beetje water bij en dan met suiker op smaak brengen zodat t zure ervan af is
laat dit mengsel enkele uren staan dan roeren en proeven het mengsel is door de citroenen vloeibaar geworden en deze kan je over het fruit aanbrengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een soort van room of slagroom met verse munt erdoor. Ik weet nou niet of het room of slagroom was. Het was zoet-zuur. Smaakt echt fris en het past vooral goed bij galiameloen. Ook bij andere fruitsoorten. Wel koud natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mix altijd een lepel honing door een bekertje zure room en gebruik dat als dressing. Maak het niet te moeilijk, want je moet wel de smaak van het fruit blijven proeven.

Als je verse appels gebruikt, altijd even met citroensap besprenkelen zodat ze niet bruin worden (is geen dressing, maar gewoon een gratis tip).

Eetse!
paulus811
13 jaar geleden
platte kaas met spek of gerookte ganda ham ...... ideaal bij een meloen

Toegevoegd na 5 minuten:
Platte kaas opkloppen (als basis) met honing of groseille op lekkere rabarberstukjes

Toegevoegd na 14 minuten:
ananas met een dressing van gesmolten rietsuiker met verse muntblaadjes , beetje limoensap , gecrunched ijs , en eventueel voor de liefhebbers een beetje witte rum

Toegevoegd na 35 minuten:
sausje maken van roquefortkaas (ransig mag) met vloeibare honing op Uw gepelde witte druifjes

Toegevoegd na 35 minuten:
sausje maken van roquefortkaas (ransig mag) met vloeibare honing op Uw gepelde witte druifjes

Toegevoegd na 45 minuten:
Stukjes banaan met een dressing van room met advocaat (drank)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoelt u met (ransig mag)?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kaas die iets te rijp is
Heel simpel: Balsamicocreme.
Kan op bijna alle rode vruchten, het is zoet/zuur van maak en maakt aarbeien bijzonder smakelijk. Nog wat roze pepertjes erover strooien en bolletje vanilleijs en klaar is je dessert.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, je kunt ook limoensap met wat honing inkoken en als het afgekoeld is over het fruit gieten. Daarna heel fijn gesneden mint over strooien. Vooral lekker bij watermeloen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lekker effect over je fruit is een beetje suiker met een snufje peper.
Ik kocht eens een potje fruitpeper bij AH, misschien zit het nog steeds in het assortiment, het smaakt erg verrassend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel weer even geleden dat ik het gegeten heb, maar het was ongeslagen room met vanillesuiker, met stukjes appel erg lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmm, fruitsalade! Heb je even....

Ik heb een heel aparte waarmee ik altijd veel succes heb.Heb hem in Canada leren maken. Je moet alleen maanzaad in huis hebben.(vaak bij de bakproducten ligt het, ik neem altijd een zak mee uit Duitsland. Misschien heb je het toevallig?

Neem een blik ananas en snijd de plakken in 4 stukken.
Neem aardbeien en snijd door de helft,
Neem een appel en snijd in partjes,
Neem een blikje goed uitgelekte mandarijntjes.
Laat de ananas goed uitlekken en bewaar het sap. Meng nu al het fruit in een kom.
beleg een schotel met blaadjes sla en leg het fruit in het midden erop. Roer een dressing van magere ananas-yoghurt,doe er nog wat ananassap van de uitgelekte ananas bij en de maanzaadjes. Ik doe het altijd op het oog, je moet ze wel zien. Heerlijk!

Dipsaus pikant à la roedjak manis;

Doe 1 t. knoflook, 1-2 theel. trassie en 3 rode pepertjes in de blender/keukenmachine en maak fijn. Smelt 30 gr. bruine suiker in 200 ml. ketjap manis, doe de knoflook enzo erbij en laat alles inkoken tot het stroperig is. laat nu afkoelen. Lekker als dipsaus voor appel, mango,papaya, sinaasappel en zelfs komkommer!

Yoghurt-honingsaus;
6 el. vloeibare honing, 2½ dl.yoghurt, 1 el. kaneel met mixer lage snelheid kloppen tot een zacht mengsel.½ uurtje koelen en over fruit scheppen,

Nog één;
100 ml. creme fraiche, mengen met 1 eetl honing, ½ el. limoensap en een beetje limoenrasp mengen en over fruit
scheppen. Direct serveren. lekker bij meloen, perzikstukjes, aardbeien, peren, banaan.

Toegevoegd na 10 minuten:
Nog een lekkere,zowel koud als warm;
1 el. maizena met 3 dl. melk aanmaken, 25 g. suiker met vanille uit stokje geschraapt erbij en 6 min. in magnetron 6oo Watt tot de melk kookt. 1 eidooier met warme melk losroeren en alles in de kom doorroeren. Het eiwit stijfkloppen met wat suiker en dit door de hete saus spatelen. Wordt een schuimige luchtige vanillesaus.
amc
13 jaar geleden
Het is niet echt een dressing maar meer een Fruitsalade, je neemt je verse fruit, doet daar een flinke scheut slasaus (dan van het goedkoopste merk zijn) en yoghurt door het fruit mengen, kruiden met vers gemalen peper, kerriepoeder en beetje zout, koel serveren.
Succes verzekerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vers fruit, vooral zomerfruit heeft geen toevoegingen nodig. De sappen van de verschillende fruitsoorten mengen met elkaar tot een dunne saus. Elke toevoeging onttrekt sap aan het fruit. Eigenlijk zonde. Vers fruit is een prima dorstlesser.

Veel plezier!!!