In de magnetron opwarmen en er aardbeien in dippen of andere stukjes fruit. Mmmm... ook lange vingers, kattentongen en andere koekjes kan je zo dippen. Ook lekker om van die dikke wafels te besmeren ermee, aardbeien erop en slagroom en je hebt bij de koffie een gebakje!
amc
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
zitten meer goede antwoorden bij,maar dit is echt een leuke tip

Andere antwoorden (4)

een cake bakken of er een kopen open snijden chocolade pasta er tussen en er een klein beetje boven op en bestrooien met cocos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de kokos na een dikke + ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hou je niet van cocos dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ;) ZEKER niet op taart... te overheersend ;)
Zweedse Krullen!

Ingrediënten
600 gr bakkersbloem / 0,5 tl zout / 300 gr boter / 6 gr instant gist / 85 gr fijne witte suiker / 1, 75 dl lauw water / 2 eieren, losgeroerd / 12 el chocopasta met noten / 2 volkoren koekje, verkruimeld / 1 tl gemalen kaneel / 100 gr pistaches of andere noten, fijngehakt

Voorbereiding
Zeef de bloem met het zout. Snijd 50 gr boter in vlokjes en wrijf ze door de bloem. Roer er de gist en suiker door. Voeg het water en de eieren toe en roer tot een zacht deeg. Kneed 5 minuten tot het glad en elastisch is. Laat het deeg 15 minuten rusten in een plastic zak in de koelkast. Snijd de resterende boter in 16 plakjes en bewaar ze tot gebruik op een bord in de koelkast. Halveer het deeg. Rol elke helft uit tot een lap van 20 x 40 cm. Leg in het midden van de eerste lap 4 plakjes boter. Klap een derde van het deeg over de boter. Leg hierop weer 4 plakjes boter en klap het andere deel van het deeg erover. Druk stevig aan. Draai het deeg een kwartslag en rol het uit tot een lap van 15 x 40 cm. Klap de uiteinden naar binnen, druk ze aan en herhaal de behandeling. Bewerk de tweede deeglap op dezelfde manier. Laat het deeg in een ingevet plastic zakje 30 minuten rusten in de koelkast. Herhaal de hele behandeling van uitrollen en koelen nog 2 keer. De totale rusttijd in de koelkast dient minstens 2 uur te bedragen.

Bereidingswijze
Rol het deeg uit tot twee lappen van 12 x 30 cm. Vermeng de overige ingrdienten en verdeel ze over het deeg. Rol de ene deeglap op als een rollade en snijd deze in plakjes van 0,5 cm dik. Leg ze op een bakplaat. Vouw de anderde deeglap dubbel (vulling aan de binnenkant) en snijd hem in reepjes van 1 cm. Draai ze op en leg ze op de bakplaat. Laat ze 20 minuten rijzen. Verwarm de oven voor op 200C en bak ze 8 minuten. Draai de oventemperatuur terug naar 180C en bak ze nog 15 minuten. Laat de krullen afkoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er heerlijke chocolademelk van maken. Een lepel pasta in een mok en daar warme melk bijgieten. Flink roeren en klaar. Lekker met een flinke mop slagroom erop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijk op warme stoofpeertjes en een bol kaneelijs, of om een pannenkoekentaart te maken (pannenkoeken stapelen met chocopasta ertussen).