Ik zoek een makkelijk recept voor verse snijboontjes. Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.5K

Het beste antwoord

Ik doe er altijd een uitje en een spekje doorheen.
Dan naar gelieve kruiden of een klein beetje Hoi Sin saus erdoorheen.

Dan eigenlijk dan nog rode ui, voor de kleur en het zicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

boontjes kopen
Door de snijmachine halen
kort opkoken met een beetje nootmuskaat
Gebakken aardappletjes, gehaktbal & appelmoes erbij
klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snij ze in smalle schuine reepjes. Stoof die een kwartiertje in wat water met een beetje (zonnebloem)olie. Schud er tenslotte wat sambal en geraspte kokos door. Heerlijk bij rijst.
Amadea
13 jaar geleden
Nodig:
snijbonen
champignons
spekjes
boursin/paturain/kookroom/oid

Snijd de boontjes klein (of koop ze gesneden natuurlijk), zo ook de champignons. Bak de spekjes en champignons, voeg de snijbonen toe en ff flink roerbakken. Voeg de paturain toe (of boursin of kookroom of philadelphia bieslook, wat je ook maar lekker vind of in huis hebt). Even doorkoken. Rijst erbij serveren en EET SMAKELIJK!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snij ze schuin in stukjes van een centimeter of twee.
En dan koken in water met een blokje rundvleesbouillon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verse snijboontjes voor bij de aardappeltjes

Ingrediënten (2 personen)
500 gram verse snijbonen
Nootmuskaat
Theelepel boter
Theelepel zoetstof
Bereiding (± 25 min)
De boontjes wassen.

Snij de verse snijboontjes in schuine reepjes.

Kook de boontjes 15 minuutjes.

Boontjes afgieten, theelepeltjes boter, flink snufje nootmuskaat en 1 theelepeltje zoetstof er door heen roeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pan met water opzetten, net voldoende om de boontjes te bevatten, wat zout en beetje suiker toevoegen. Gesneden boontjes in het kokende water doen en ong. 10 min. koken tot ze beetgaar zijn. Afgieten, met klont roomboter , beetje nootmuskaat en misschien een beetje suiker in de pan door elkaar mengen. Dit is het lekkerst, je proeft de boontjes!