Kan ik mijn koekdeeg 24-48 uur in de koelkast bewaren?

Ik vind op internet veel verschillende antwoorden en ook verschillend op basis van recepten, welke koekjes etc.

Ik wil snickerdoodles maken en kan er ongeveer 14 maken met de hoeveelheid ingrediënten. Het liefst maak ik het deeg vandaag en bak ik de helft en bewaar ik de andere helft van het deeg in de koelkast en dan bak ik de andere helft morgen.

Is dit mogelijk? En worden de koekjes dan nog wel net zo lekker als de koekjes van vandaag?

Volgens het recept moet het deeg sowieso 1 uur rusten in de koelkast. Dus de vraag is of die 24-48 uur dan niet te lang is?

Bedankt

12 maanden geleden
in: Koken

Antwoorden (1)

Ja, je kan je koekdeeg 24-48 uur in de koelkast bewaren. Zorg ervoor dat je deeg goed is afgedekt met plasticfolie of een vochtige doek om te voorkomen dat het uitdroogt.
Bronnen:
5 maanden geleden