Hoe maak je de stamppot peen uien op smaak?

Zoals in een restaurant

een jaar geleden
in: Koken
1.8K
Amadea
een jaar geleden
Geen idee wat een restaurant daarmee doet, maar zelf maak ik dat met pittige mosterd op smaak.
Inekez1
een jaar geleden
Ik doe er vaak ook een stuk knolselderij in (in kleine stukjes of grof geraspt) en stukjes appel. Als ik het maak met gehakt, dan peper, zout, paprikapoeder, nootmuskaat. Doe je er gebakken spekjes door, dan geven die ook al extra smaak. Hutspot is ook lekker met andere soorten vlees in plaats van spek en/of gehakt. Daar dan een lekkere jus bij maken met een scheutje rode wijn. Ik heb nog nooit in een restaurant stamppot gegeten, dus geen idee hoe ze het daar maken.
Ritsuka
een jaar geleden
Wij doen er spekjes doorheen voor de smaak. En verse worst erbij, heb je ook jus.
Rieneke1
een jaar geleden
Als je de uien fruit ipv kookt, is de hutspot veel smaakvoller. Wat zout en peper is dan genoeg.
HannekeJanssen
een jaar geleden
Voor als je de term niet kent: fruiten is bakken in olie en/of boter. Je kunt ook wat knoflook gebruiken. Belangrijk is dat je wat "pit" toevoegt; wortels zijn wat zoetig en soms weeïg, daar moet je iets pittigs aan toevoegen, spekjes bijv. , en ik maak het ook wel met geitenkaas en gembersiroop, of met gebakken blokjes chorizo.

Antwoorden (1)

Hutspot is bepaald geen restaurant gerecht.
Gebruikelijk zijn peper en zout. Verder kunnen idd naar smaak mosterd nootmuskaat laurier kerrie en/of paprikapoeder.
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
+ Hutspot is inderdaad niet direct een restaurantgerecht.
Er bestaan wel stamppotcafés met hutspot:
https://www.parool.nl/nieuws/6-amsterdamse-stamppotcafes-om-in-op-te-warmen~b7c7639b/