Kan het gebeuren als je rookworst van de hema bij de erwtensoep doet hij dan azijn smaak krijg?

De zelf gemaakt erwtensoep was zonder rookworst heerlijk maar toen de rookworst er bij ging werdt hij zuur

een jaar geleden
in: Koken
3.3K
Pieterke
een jaar geleden
Normaal gesproken niet. Was de rookworst misschien over de datum?
Inekez1
een jaar geleden
Erwtensoep is sowieso vrij gevoelig voor bederf. Ook zonder het toevoegen van rookworst kan de soep in korte tijd bederven en zuur worden. De soep moet ofwel goed koken, zodat bacteriën dood gaan, ofwel snel afkoelen zodat de aanwezige bacteriën zich niet razendsnel vermeerderen. Eerst soep koken en daarna nog een tijd in de pan laten staan, vergroot de kans op zuur worden. In het vervolg de worst eerder aan de soep toevoegen, of de worst in een apart pannetje opwarmen en dan op het laatst (vlak voor het opdienen) in stukjes toevoegen. Wil je soep bewaren, dan vanuit de pan verdelen in kleine bakjes om snel af te laten koelen. Daarna in de koelkast of vriezer.

Geef als eerste antwoord