Wat is een alternatief voor Bleu band vloeibaar roomboter om een cake te bakken?

Bleu band vloeibaar roomboter is niet meer tekoop ,wat als alternatief voor cake te bakken

een jaar geleden
in: Koken
3.6K
Amadea
een jaar geleden
Kun je niet gewoon zelf de benodigde hoeveelheid roomboter uit een pakje snijden en laten smelten?

Antwoorden (3)

Met gewone roomboter of gewone margarine kun je prima cake bakken. Beide zijn goede alternatieven. Roomboter is iets lekkerder, maar bevat meer calorieën.
Aanvulling:
Terechte opmerking van @Utrecht hieronder in de reacties.
Roomboter en margarine bevatten eventueel calorieën. Het verschil zit hem in de hoeveelheid verzadigde resp. onverzadigde vetten. Margarine is daarom wel wat gezonder.
Toegevoegd op 24 juni 2022 19:41: tekst
Utrecht
een jaar geleden
Roomboter en margarine bevatten beide 80% vet.
En dus evenveel calorieën.
Roomboter is vooral een (flink) stuk duurder.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Verzadigde vetten heb je gewoon nodig. Vergelijking met margarine is een slechte want is sterk bewerkt en troep en teveel omega 6 bevordert het ontstaan van ontstekingen.
HeerVoldemort
een jaar geleden
Roomboter is vooral een stuk lekkerder.
Blue Band heeft zelf een alternatief: 100% plantaardige roomboter.

Zie https://www.blueband.com/nl-nl/producten/in-de-keuken/blue-band-100-plantaardige-roomboter. Op de website schrijft Blue Band over dit product:

Roomboter liefhebber? Ontdek onze nieuwe, heerlijk romige wikkel. Voor iedereen die op zoek is naar een romige smaak, maar zoveel mogelijk plantaardig wil eten. De wikkel vervangt roomboter heel gemakkelijk 1:1 in de pan, op brood, in baksels of andere gerechten.
een jaar geleden
Kokosolie. Zal wel een wat ander resultaat geven.
Bij roomboter zorgen dat deze eerst op kamertemperatuur is en dan suiker en boter samen luchtig kloppen tot het wit ziet.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
"Zal wel een wat ander resultaat geven."
Dan is het dus geen alternatief