Wat is dit voor keukengereedschap?

Ik vond dit in mijn keukenla ik weet alleen dat ik het jaren terug een keer heb gekregen ik weet totaal niet meer waarvoor het dient misschien weten jullie dat wel.

Picture for question
een jaar geleden
in: Koken
2.2K
Amadea
een jaar geleden
Heeft dat ronde zwarte een snijfunctie? Is het geheel te verdraaien?

Antwoorden (2)

Als ik me niet vergis is dit een apparaatje om melk op te schuimen. Als er (geladen) batterijen
in zitten, kan het trillen, waardoor je melk kunt opschuimen (voornamelijk voor cappuccino).
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Die zien er zó uit: https://lzd-img-global.slatic.net/g/p/b86156b9027a6c4cef20984716e27e42.jpg
Dat is een boterkruller.
. . .
En zo'n rond gebogen kartelmes is ideaal voor het maken van decoratieve vormen van niet alleen boter maar ook van fruit, groente en van chocolade.
= zoʹn
Toegevoegd op 26 mei 2022 14:02: tekst
Plaatje bij antwoord
Amadea
een jaar geleden
SingingCoyote13
een jaar geleden
ik zie dat het een boterkruller is. maar waar the hell gebruik je dit voor ? ik zie soms keukengereedschappen die nergens op slaan.
Antoni
een jaar geleden
@SingingCoyote13, op feestdagen is het leuk de boter op de eettafel een bijzondere, sierlijke vorm te geven, ter verhoging van de feestvreugde. Dat kan met een boterkruller: daarmee kan je mooie krullen maken van boter...
ChubbyJester28
een jaar geleden
Dankjewel!