Het lukt mij niet om appelschijfjes bij het pannenkoekbakken tussen 2 lagen deeg te krijgen.Hoe gaat dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Als je beslag in de pan ligt moet je het appel schijfje even onderdompelen in het beslag en dan in de pan leggen. Als je de pannenkoek dan omdraait zit het schijfje helemaal onder het beslag. Heerlijk! Pannenkoek met appel :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, zo kan het ook... out of the box gedacht, prima!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van moeders geleerd, ken geen andere manier :) :p

Andere antwoorden (4)

Eigenlijk heel simpel. Je doet eerst een dun laagje beslag in de pan en laat dit al een beetje bakken zodat dat bovenkant een beetje droog begint te worden. Dan leg je de appelschijfjes op het beslag. En doe je nog een laagje beslag hier overheen. Weer ff laten bakken. En omdraaien maar. En daar is je pannekoek met daarin de appelschijfjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pannenkoek bakken, appelschijfjes erop leggen, pannenkoek dubbelklappen... Smullen maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je doet het beslag in de pan legt de appelschijfjes er op en pakt een lepel en smeert de bovenkant van de appelschijfjes met beslag en keert hem om als het moment daar is.

Het grote voordeel; de appel is ook wat zachter geworden omdat ze keurig netjes zijn meegebakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haal de appel door bloem. Overtollige bloem er af schudden en op je beslag leggen. Dit werkt ook met appelflappen.
Klein 50