Kun je oude speculaaspoppen gebruiken als vervanging voor speculaskruiden of zoete koek in hachee?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (3)

ALs de poppen nog wel eetbaar zijn, kun je ze prima gebruiken in hachee. Je snijdt ze dan in kleine blokjes en voegt ze aan de hachee toe. Wel opletten dat je iets meer vocht toevoegt want het is natuurlijk een soort spons. Ik gebruik zelf altijd ontbijtkoek in hachee en rode kool.
paulus811
3 jaar geleden
Ja, dat kan prima. De smaak zal wel afwijken en de textuur is ook wat anders, maar je zult geen hele grote verschillen proeven in het eindresultaat.
3 jaar geleden
Jazeker! België bijv. kent zo vele recepten met stoofvlees waar verkruimelde speculaas wordt toegevoegd aan de jus. Vaak wordt er dan ook nog ui, mosterd, kruidnagel, bruin bier en kandijsuiker aan toegevoegd.
Uiteraard kan je het ook doen met ui, wortel, knoflook, kruidnagels, laurier, steranijs en als vloeistof rode wijn / balsamico/ runderbouillon.
Het lekkerst is het om eerst alles zo'n 2,5 uur te laten stoven, dan de verkruimelde speculaas erbij en dan nog een half uurtje zachtjes laten pruttelen!
amc