kun je een baopao ook in de oven doen?

Er staat op de verpakking magnetron of boven pan. Moet de verpakking er dan wel af in de oven?

13 jaar geleden
in: Koken
40.1K

Het beste antwoord

In de oven 'en papillotte' kan ook: met een drupje vocht in aluminiumfolie of bakpapier. Beetje lucht erbij (hoog opvouwen) en oven in de lage stand. Iig zorgen dat het niet uit kan drogen, dan komt het wel goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In de oven kan wel, maar dan duurt het veel langer, de verpakking moet er dan wel af anders verbrand het en je moet 'm dan wel in een afgesloten schaaltje doen anders droogt hij uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe zou je een bapao in de oven kunnen doen. Je krijgt dan wel een knapperige en erg droog broodje.
Van origine is het een zacht gestoomd broodje met vleesvulling. Het allerlekkerst krijg je hem als je hem ongeveer een 15-20 minuten stoomt boven een pan kokend water.
Omdat niemand hier meer op wil wachten, bootst een magnetron het stomen redelijk goed na.

Voor die prijs zou ik het gewoon uittesten. Als jij het lekker vind, maakt het niet uit toch?

Toegevoegd na 4 minuten:
Enne, natuurlijk moet je dan het plastic er wel afhalen, anders heb je echt lange tanden nodig! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, wel in de stoompan of in een ijzeren vergiet in een pan met kokend water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan.