Kan je poffertjes in de vriezer doen?

ik heb poffertjes uit pak gekocht en mijn vraag is' kan je poffertjes invriezen? zoja hoelang?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Koken
17.3K

Antwoorden (3)

Gekoeld bewaren (max. 7°C). Na openen kun je de poffertjes nog gedurende 2 dagen in je koelkast bewaren. Invriezen mag ook (houdbaarheid 3 maanden na aankoop), na ontdooiing wel direct consumeren.
fremar
3 jaar geleden
Je kunt poffertjes invriezen. Het is het beste dat zo snel mogelijk na aankoop te doen. Ze zijn dan 3 maanden houdbaar in ongeopende verpakking. https://www.plus.nl/product/jan-poffertjes-in-familiezak-zak-75-stuks-331170
Na ontdooien wel gelijk op eten.
Toegevoegd op 15 oktober 2020 16:19: tekst
3 jaar geleden
Ja, je kan poffertjes invriezen. Check op het etiket hoeveel sterretjes er staan. Die geven namelijk aan hoelang je ze vervolgens kan invriezen. Je kan niet ieder product automatisch voor drie maanden invriezen. Het is afhankelijk van het vriesvermogen van je ijskast.

* -6ºC:
Een vriezer met 1 ster kunt u bijvoorbeeld gebruiken voor het invriezen van ijsblokjes en houdt diepvriesmaaltijden enkele dagen goed.

** -12ºC:
Bij deze temperatuur houdt u diepvriesproducten gemiddeld 1 à 2 week goed. Roomijs kunt u in een vriezer met 2 sterren slechts enkele dagen bewaren.

*** -18ºC:
Als de vriezer 3 sterren heeft, kunt u diepvriesproducten uiterlijk 3 maand goed houden. Roomijs valt bij deze temperatuur een maand te bewaren.

****-24ºC:
Heeft de vriezer 4 sterren, dan is het zelf invriezen van producten ook mogelijk. Dit is erg handig als u bijvoorbeeld zelf groente kweekt en deze graag wilt bewaren.