Wat moet je eten op een feestje?

hallo, Ik ben er eindelijk uit wat ik ga doen op mijn feestje, alleen zit ik nu met het probleem dat ik niet weet wat we moeten gaan eten. En dan bedoel ik met het avond eten. Ik wil wat lekker/gemakkelijks en toch leuk, voor 8/9 personen van 14 jaar. Heeft iemand een lekker idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
12.5K
amc
13 jaar geleden
Waarom toch iedereen een -? Is toch een leuke vraag en net zulke leuke antwoorden.

Het beste antwoord

Broodje hamburg. Sla erbij, annanas, tomaat, komkommer, Alle sauzen en een heerlijke bak friet. En je lievelings ijs toe. Voor erbij kan je smiddags eventueel nog een lekkere grote bak (met wat jij lekker vind) fruitsalade maken. glazen onderste boven in de siroop, daar na in de suiker, fruit erin, parosolletje, rietje en opvullen met sinasappelsap. Eetsmakelijk!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Uhm ik bedoel natuurlijk een hamburger.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ook altijd lekker is en je van te voren kan maken is lasagna. Oven aan op de juiste tijd en klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Maak je een huzarensalade, makkelijk en lekker. Zeker als het warmweer is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel een heel gerecht, waar je gelijk genoeg aan hebt. En helaas lust ik geen huzarensalada, sorry. maar voor de rest is het wel een goed antwoord. Nog even uitbreiden en je krijgt een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De rest wellicht wel, doe je er ook nog soep bij, franse kaas en stokbrood. dan heb je voor iedereen wat.
Iets wat lekker is bij warm weer en niet teveel troep geeft. Doe dus pinda's of spekjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het jezelf een beetje makkelijk maken, want je wil ook niet uren in de keuken gaan staan voor je eigen feestje. Mijn vaste prik op zulke avonden is een grote pan soep maken (uit blik hoor, de culinaire hoogstandjes bewaar ik wel voor andere gelegenheden), lekker vers stokbrood erbij en verschillende salades waarmee mensen hun stokbroodje kunnen beleggen. Eventueel kun je er nog een salade bij maken (kun je al een dag van tevoren maken), of een huzarensalade, zoals hierboven al genoemd.
Ik weet zeker dat je gasten hiermee heel erg blij zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, volwassenen vinden het eten van tapas, die Spaanse hapjes zo leuk en lekker.
Het is vooral zo leuk, omdat je gezellig bij elkaar zit, en telkens weer iets probeert.

Je zou een soort vernederlandste tapas kunnen maken.(of door de catering laten brengen). Allemaal kleine hapjes, zoals je wel in de Allerhande ziet, of je moeder weet vast wel wat leuk receptjes, kleine tomaatje met creme fraiche,
en ook rauwkostachtige hapjes.
Leuk opdienen op schalen stokbrood erbij.
Misschien dat iemand anders van de GV ers die site nog weet te vinden waar receptjes op stonden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Echte tapas erbij kan natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stamppot boerenkool.
Heb ik zelf een keer gemaakt in juli toen het warm was en het was een doorslaand succes, niemand verwacht dat en ze hebben er van genoten.
Te vinden in het diepvriesvak, kant en klare zakjes aard. puree erdoor, veel rookworst en smullen maar.
Je kunt het ook van tevoren klaarmaken en opwarmen in de magnetron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wraps of Taco's! en dan zet je bakjes neer met gehakt, mails, sla, tomaat, guacamole etc. Gezellig, je staat zelf niet in de keuken en ieder kan erop doen wat ie zelf lekker vind.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Heel makkelijk en heel lekker!
Pannenkoeken,
Patat,
Pizza,
Broodje Shoarma.
Broodje Hamburger,
Broodje Kebab.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar blikken knakworst opwarmen en broodjes beleggen met blaadje sla, hete worstjes en ketchup/mayo en gesnipperde uitjes erover ( of alleen met saus of mosterd). Een schaal met vleeswaren en rauwkost, augurkenplakjes, tomaatjes, gesneden ijsbergslareepjes en wat schaaltjes of flesjes verschillende sausjes. Heb je meestal toch wel in de kast staan van fondue ofzo. Of roer zelf een knoflooksausje van ½ mayo, ½ yoghurt, peper,zout en knoflookteentjes ( uitpersen) en gehakte peterselie. Een schaal met verschillende broodjes en iedereen kan van "het buffet" de tafel of plaats waar alles bij elkaar staat, zelf zijn/haar broodje samenstellen. Je kunt er nog wat verschillende kazen als kaasplankje bijzetten. Je kunt ook op een rechaud (warmhoudplaat) een schaal met snackballetjes, cocktailworstjes, mini saucijzenbroodjes of iets dergelijks neerzetten. Stapel bordjes, bestek, servetten en glazen met verschillende frisdrankflessen erbij en men neme!
amc
13 jaar geleden
Zelf (van te voren) sate maken, op de barbecue of twee uur van te voren in de grillpan en opwarmen in de magnetron, satesaus erbij, frites in de frituurpan (of halen) en een lekkere salade (of alleen komkommer, tomaat en atjar tjampoer). Colaatje erbij, ijs(je) toe.
Eet-ze en veel plezier op je feestje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld 2 verschillende salades (vegetarisch eventueel) met gepofte aardappelen met sausjes naar keuze.
Een lekkere makkelijke salade (en goedkoop):

een blik of pot kikkererwten (of reuzenbonen, witte bonen kan ook)- uitgelekt en afgespoeld
een kom fijngesneden platte peterselie
paprika in kleine blokjes
rode ui
een halve fijngesneden spaanse peper
wat citroensap, olijfolie en peper
Lekker alles mengen en klaar

Of een simpele pastasalade:

wat gekookte en afgekoelde (volkoren) pasta
paprika in kleine blokjes
een kom vol fijngesneden basilicum
een paar gekookte eitjes in stukjes
brokjes feta
een paar tomaten in stukken
een scheut olijfolie en wat peper
Mengen maar

De aardappels kan je in de oven poffen door ze een uur in de oven te leggen, gewikkeld in alufolie.
Een lekkere saus erbij bestaat uit kwark (ik gebruik er sojayoghurt voor) flink wat verse knoflook en wat dille en peper.

Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
shoarma en kebab
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pizza's (= pannekoeken 2.0)

Koop een paar dozen Euroshopper Pizza Margaritha zitten er 3 in en dan lekker op gooien waar iedereen zelf zin in heeft.

- annanas
- ham
- kaas
- champignons
- gehakt
- shoarma
verzin maar...

Ligt er een beetje aan hoe groot je oven is, maar
dan heeft iedereen wel wat ie lekker vindt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt diverse hapjes met bv. vis, tapas maken, maar ook een lekkere ovenschotel. Recepten hiervoor kun je vinden op de site www.letscookit.tv. Veel succes!