Hoe bereid ik kippenvleugels? *zie extra uitleg.

Ik heb thuis een campingoven (zo een kleintje die je de grades niet van in kan stellen. ) Kan ik daar ook kippenvleugels in bakken?

En als ik er toch voor kies om in de pan te doen, hoe krijg ik ze dan lekker gaar?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
10.2K

Antwoorden (2)

Dat soort oventjes gaan tot ongeveer 200 graden.
Als de vleugeltjes gekruid zijn, leg ze dan in een schaal en plaats het in de voorverwarmde oven. Na 15 minuten even omdraaien en dan weer 15 minuten laten garen.

In de pan doe je als volgt: Beetje boter in de pan. Als de boter is uitgesist doe je de vleugeltjes erbij. Goed laten dichtschroeien en regelmatig keren tot het aan alle kanten bruin en krokant is.

Zijn de vleugeltjes niet gekruid, dan kun je er zelf wat peper en zout en wat paprika en knoflookpoeder overheen strooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een recept voor in de pan.

Ingrediënten:
500 gram stukjes kip (kippenvleugels)1 theelepel zout en 1 theelepel tamarindewater om de vleugeltjes mee in te wrijven1 ons groene pepers, grof gemalen of gestampt5 fijngesneden sjalotjes2 fijngesneden teentjes knoflook2 limoenblaadjes (wat scheuren)
het sap van een limoen of citroenzout naar smaak.

Bereidingswijze:
Gebakken kip met groene pepers De stukjes kip goed inwrijven met het zoute tamarinde water, daarna de kip goudbruin bakken en goed laten uitlekken.
In de resterende olie (circa 50 cc) de knoflook lichtbruin bakken en vervolgens de sjalotjes even tot glazig meefruiten. Daarna de limoenblaadjes, het citrussap en zout erdoorheen roeren. Nu gaan de grofgestampte groene pepers erbij en deze door regelmatig om te scheppen laten garen. Als laatste gaan de gebakken stukjes kip erbij en wordt het geheel goed omgeschept. Het gerecht is klaar als de kip warm is en de gefruite kruiden goed met de stukjes kip zijn gemengd. Eventueel nog wat op smaak brengen met zout.