Hoe voorkom je "droge" gehaktballetjes in de soep?

wat doet u om de gehaktballetjes sappig en mals te houden?

eerst braden en dan in de soep?
niet braden?
en wat doet u er door?

ik wil SAPPIGE balletjes in de soep!!

alle ideeen zijn welkom ;-)

voor tomatensoep van verse tomaten, overigens. (yumyum)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
37.9K

Het beste antwoord

Half om half gehakt aanmaken , zoals je altijd doet. Een pannetje water opzetten met een beetje zout.Hierin de gehaktballetjes even koken, 1 minuut. Dan vuurafzetten en de balletjes laten afkoelen.Als je soep klaar is doe je de balletjes er pas in.En niet meer koken.
Het kookwater/bouillon van de balletjes kun je prima in de soep gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoals bij elk vlees :eerst even dichtschroeien in de pan met olijfolie (mag rose zijn van binnen en lichtrbuin buitenkant) en tenslotte in je afgewerkte tomatensoep ( niet meer koken).Het gehakt mag niet uitsluitend rundsvlees bevatten maar mengeling kalf en varken met eventueel een eigeel en een fijngesneden ajuintje en een scheut droge sherry. Smakelijk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel simpel! Gebruik in ieder geval Half-om-half gehakt.
Gewoon balletjes draaien en rechtstreeks de soep in.
En dan de tip van de week..................... kruid het gehakt met bretonse gehaktkruiden van silvo!

Hier krijg je super soep balletjes van!!
Heerlijk Mjam Mjam!

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel makkelijk doe een klein beetje olijfolie door het gehakt. Zout, Cayenne peper nootmuskaat, mengen en max 8 minuten in runderbouillon koken en klaar. !