Voor het klassieke recept 400 gram fijne suiker (eventueel tafelsuiker fijn maken in keukenmachine) en 8 eiwitten.
Recept zie de bron.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Reken op de dubbele hoeveelheid 'fijne' suiker t.o.v. de eiwitten. Weeg een eiwit en dit zal zo rond de 30 gr. wegen. Hiervoor moet je dan 60 gr. fijne suiker nemen als hoeveelheid.
Je kunt ook de helft fijne suiker nemen en de andere helft poedersuiker die je er doorheen spatelt als alles stijfgeklopt is. De 60 gr. suiker verdeel je dan in 30 fijne suiker en 30 poedersuiker per eiwit.
amc
4 jaar geleden
amc
4 jaar geleden
De poedersuiker doe je dus nadat je de eiwitten + de fijne suiker samen hebt stijfgeklopt, al omscheppend met een spatel door het stijve eiwit.