Wat zou je bij een taart kunnen gebruiken in plaats van advocaat?

Aangezien er meerdere kinderen gaan mee eten

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
2.4K
Ritsuka
5 jaar geleden
Wat voor taart?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een die de
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een die de kids zelf uitgezocht hebben maar 400 ml advocaat erin lijkt me geen goed idee

Antwoorden (3)

Advocaat ZONDER alcohol:

http://www.culinair.net/index.php?action=item&table=recipes&m=y&id=9772

Advocaat zonder alcohol
Soort gerechtGarnituurBereidingstijd5 minutenKeukenEuropeesIngredientenVoor ca. 7,5 dl

2 eieren
1 eierdooier
50 g suiker
1 pakje vanillesuiker
2,5 dl kookroom
sap van 1/2 sinaasappel
Eventueel:
1 mespunt nootmuskaat

Bereiding:

Klop in een ovenvaste schaal van 2,5liter inhoud de eieren en de eierdooier met de suikers met een mixer ,net gardes schuimig tot een lichtgele dikke massa. Klop geleidelijk aan de kookroom en het sinaasappelsap erdoor en verwarm de massa (onafgedekt) ca. 4 minuten op 450 Watt tot deze is gebonden. Iedere 30 seconden met de mixer doorkloppen om klontervorming te voorkomen.
5 jaar geleden
je zou banketbakkersroom kunnen gebruiken
anneliez
5 jaar geleden
Jammer dat je het recept er niet bij hebt gegeven, wellicht had ik dan misschien meer ideeën gehad. Ik neem aan dat het een taart is die gevuld moet worden en niet met de vulling gebakken wordt? Is de vulling koud dan zou je het volgende kunnen doen;

Meng 100 ml. melk met een pakje vanille aanmaakpudding (of banaan of...)en 500 ml. slagroom tot je een romig geheel hebt. Klop 250 ml. slagroom stijf en spatel dit erdoor. Laat dit opstijven in de koelkast. Je kunt er dan met een paar druppels eetbare kleurstof
(vind je in de super bij de bakspullen)een fellere gele kleur aangeven. Je kunt er meer smaak aan geven door bijv. lemon curd of vruchtensiroop.
amc
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoeft idd niet meer in de oven thanks