Hoe komt het dat ananas in blik bestaat uit allemaal exact even grote schijven?

de ananas zelf loopt toch taps aan het einde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.6K

Het beste antwoord

Ze komen uit een schilmachine en worde geselecteerd op grote denk ik.
Je hebt ook blikken met stukjes ananas en dat zal gemaakt zijn van de kleinere plakjes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een leuk artikel over ananas gevonden.

Ook in blik Ananas in blik werd voor het eerst geproduceerd in 1901, maar was pas wijd verkrijgbaar vanaf 1911, toen ingenieur Henry Ginaca een machine uitvond die de schil, de kern en beide uiteinden van 100 ananassen kon verwijderen in minder dan een minuut! De eerste ananasconservenfabriek van Del Monte werd geopend na de overname van de Hawaiian Preserving Company in 1917. Later werden conservenfabrieken gebouwd in de Filipijnen en in Kenya.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat doen ze dan met de restjes?
De stukjes zijn bijna altijd goedkoper daarom ging ik er van uit dat het de reststukjes zouden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denkbeeld bedankt, aan sap had ik niet gedacht.

Andere antwoorden (5)

Dit komt omdat er heel veel van weggesneden wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mooie midden gedeelte wordt in blik verkocht als hele schijven ananas, en wat er overblijft wordt verwerkt als stukjes ananas, in fruitsalade en fruitsappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij aannemelijk, dat van de wat kleinere schijven stukjes worden gesneden, die vervolgens ook ingeblikt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De breedte van de schijven is gelijk aan de grootte van de boor in de ananas

Toegevoegd na 42 seconden:
Er valt dus aardig wat af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een boor gebruikt die in een goede huishoudzaak te koop is boor je ook precies gelijke schijven of eigenlijk een lange krul, het verbaasd mij altijd weer hoe weinig afval je hebt. Het middendeel van de boor is uiteraard hol (van de kern van een ananas kun je flink ziek worden) en de rest word op een of andere manier zo gesneden dat overal alleen de schil een een heel klein beetje vrucht vlees overblijft