Op tafel, hoe staan de zout en peper? Het zoutstel links of rechts?

Alhoewel het bedrijf waar ik werk geen haute cuisine is, wil ik wel zoveel als mogelijk het indekken van mijn tafels doen middels etiquette.

Vandaar mijn vraag: bij menage, staat er dan eerst zout en dan peper of eerst peper en dan zout? Van links naar rechts bekeken.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
8.2K
Reddie
5 jaar geleden
Definieer even wat op tafel links is en wat rechts.
LeonardN
5 jaar geleden
En gaan dan eens aan de andere kant van die tafel zitten :D.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De tafel staat aan een raam. Als ik naar het raam kijk, zie ik aan de kant van het raam, aan de kop van de tafel op afstand van mij de menukaart, de menage en een kaars, enzovoorts Moet het zoutstel dan links van de menukaart of rechts? Beter voorbeeld: op de menukaart staat Oranje Boom. Moet het zoutstel aan de kant met de tekst Oranje of Boom?

Antwoorden (2)

Peper en zout en een olie-en-azijn stelletje kunnen op een willekeurige plaats op tafel worden gezet. hoe maakt dus niet uit
5 jaar geleden
Peper en zout staan meestal midden op tafel zodat het voor iedereen bereikbaar is. Is dat niet het geval, dan moet er een tweede peper en zout stel bij komen.