Kan je vlees, vis, kip en groente tegelijk op de barbecue leggen?

Meestal doe ik dat apart. Eerst vlees/kip, dan vis en als laatste groente. Kan het kwaad als je alles tegelijk op de barbecue legt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
5.7K

Antwoorden (2)

Nee, dat kan geen kwaad, zolang je maar de verschillen in de bereidingstijd in de gaten houdt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
+Ik zou ook even niet goed weten wat er precies voor kwaad zou kunnen geschieden.
Jazeker kan het kwaad, direct grillen is niet overal geschikt voor, nog afgezien van de tijd van bereiding.
Er bestaan 3 manieren om te grillen op de bbq, direct, indirect en 3-zones.

Gewoonlijk grillen we direct op de barbecue, in dit geval kun je de bbq beter verdelen in 3-zones en wanneer je alles tegelijk er op legt, even opletten wat je waar parkeert. Drie zones: hete, warme en veilige.

Grillmethode : 3-zones ... Een barbecue kan je ook in meerdere zones verdelen:
. Hete zone: 2 lagen kolen, hoge temperatuur en dus goed voor direct grillen
. Warme zone: 1 laag kooltjes, medium temperatuur en dus goed om het door te garen
. Veilige zone: geen kooltjes, goed om warm te houden
Succes Josephine!
Toegevoegd op 18 april 2018 16:02: tekst
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
Ik snap je antwoord niet, op meerdere vlakken niet overigens.
De vraag gaat over tijd, jij lijkt te spreken over zones (ook wel plekken).
Als je claimt dat het kwaad kan, wat is dan exact dat kwaad? Je zou dan een antwoord verwachten in de vorm van:
"Jazeker kan het kwaad, als je namelijk vis en vlees tegelijkertijd op de barbeque legt dan... (ik verzin wat) nemen deze elkaars bacteriën over zodat je een grotere kans krijgt op (weet ik veel) salmonellavergiftiging. Je zegt nu iets potsierlijks als: Ja het kan kwaad meerdere items tegelijk op een barbeque te leggen, want je kan een bbq indelen in zones!
Waar je wat neer moet leggen of in welke volgorde of hoe je nu welke scheiding moet gebruiken leg je niet uit. Hiermee hoop ik voldoende uitgelegd te hebben dat het antwoord toch echt "Nee" is en JanJ2002 het gewoon bij het rechte eind heeft. Nog mooier is te bedenken dat met die zone-indeling je JUIST alles tegelijk erop kan gooien.
Bereidingstijd is ook prima verwoord door JJ.