Hoe voorkom ik aankookranden in plastic magnetronschalen?

Na een paar gebruik ontstaan er een soort slijtageranden in alle soorten plastic schalen. Is
dat schadelijk voor de gezondheid? Hoe voorkom je ze?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Antwoorden (1)

Of het schadelijk is? durf ik niet te zeggen, maar voorkomen kan je het wel.
Ik gebruik porseleinen borden om het eten in op te warmen en heb dit probleem dus niet. Dat is een manier om het te voorkomen. Een ovenschaal kan je ook gebruiken. Ken je Pyrex, daar heb ik ovenschalen van en dat gaat ook prima. Probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
+
https://www.eetblog.nl/plastic-bakjes-magnetron/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helaas, het probleem is voor mij niet opgelost. De plastic magnetronschalen hebben nl luchtventielen, als bij een stoomset zeg maa helaas voor mij niet opgelost. Plastic magnetronschalen hebben als voordeel dat er luchtventielen opzitten, waardoor geen overkoken. Ook goeie klemdeksels, en je kunt ze in de vriezer of koelkast zetten, en voor mij ook belangrijk ze zijn lichter en daardoor voor mijn handen beter hanteerbaar. Ik probeerde al wel glazen schalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helaas, het probleem is voor mij niet opgelost. De plastic magnetronschalen hebben nl luchtventielen, als bij een stoomset zeg maa helaas voor mij niet opgelost. Plastic magnetronschalen hebben als voordeel dat er luchtventielen opzitten, waardoor geen overkoken. Ook goeie klemdeksels, en je kunt ze in de vriezer of koelkast zetten, en voor mij ook belangrijk ze zijn lichter en daardoor voor mijn handen beter hanteerbaar. Ik probeerde al wel glazen schalen.