De simpelste gerechten voor op vakantie?

Op vakantie wil je niet teveel moeite doen en toch lekker eten. Help andere vakantiegangers aan smaakvolle en makkelijke ideeën!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (10)

koop een skottelbraai,erg makkelijk je kan er vlees op bakken,eieren,aardappeltjes ,pannekoeken.

hier nog een leuke site met campinggerechten,die van de skottelbraai staat er ook op

http://www.kokenopdecamping.nl/web/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
macarani met groene kool, smeerkaas en blokjes ham of smack (bestaat dat nog?).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat van die skottelbraoi is een hele goeie, zeker als je met meer dan 2 personen bent. je kunt er ook erg goed eenpansgerechten in wokken. onderstaande gerechten zijn in de skottelbraoi gemaakt.

spek met eieren.
beetje boter in de pan, spekstukjes/reepjes braden tot ze naar smaak zijn (gaar danwel knappering) eieren erbij, kruiden en bieslook naar wens er over strooien. vervolgens met spatels alles beginnen omzetten. wel blijven doen, want het goedje bakt snel aan.

gehakt met prei
gehakt rulbakken, eventueel een gesnipperde sjalot en enkele teentjes knoflook toevoegen. kruiden met gehaktkruiden en eventueel peper en kerrie. prei in kleine ringen toevoegen en (beet)gaar laten worden.

smakelijk eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 pannetje nodig om de pasta te koken. Koop sla-tomaten-komkommer-paprika-tonijn uit blik-uitje en evt. zou je nog een eitje kunnen koken. en afhankelijk van het land mozzarella toevoegen. Heerlijk wat stokbrood & wijn erbij en een topmaaltijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aubergine in blokjes snijden en bakken in olijfolie ,look bijvoegen en doosje tomatenblokjes. met spaghetti.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wij altijd eten; olijolie of zonnebloemolie in bakpan, uien erbij, zout, peper, dan 4,5 heel grote verse tomaten erbij, als de tomaten slap zijn 4 eieren 1 voor 1 erdoor roeren, goed roeren, stokbrood erbij.
Dit gerecht kan je op ieder tijdstip eten en je kan er altijd salade of komkommer bij eten. Er smaakt van alles bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op vakantie eten we altijd minstens 1 keer :
aardappelpuree (van aardappelen of uit pakje),
heel veel uien bakken, grote koekenpan vol,
en per persoon 1 hard gekookt ei.
lekker en makkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit han in de koekepan ,de scottel braai. elk gewenste pan.
Benodigheden:
Rookworst of knakworstjes.
-gem groenten vers of uit blik
-aardappel blokjes of schijfjes.
Bereidingolijfolie in pan.
-Rookworst in stukjes erbij licht aanbakken. -Aardappelblokjes mee bakken
-Dan de gem groenten vers of uit blik
-Op smaken met italiaanse of provenciaalse kruiden

succes enEet smakeljk

-Beetje olijfolie in de pan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5 ons kipfilets, inwrijven met shoarmakruiden
bakken
toevoegen: abrikozen uit blik, 1 rode paprika in stukjes, en
curry-gewurz ketchup naar smaak