Hoe maak je je eten gevarieerder?

Ik eet veel ongezonde dingen en veel eenzijdig. Zou fijn zijn als jullie me zouden kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (2)

Zelf koken en dan geen pizza of patat??
Gewoon verse groenten daar kun je veel mee.
Daarbij kun je dan pasta, rijst of aardappels eten met welk vlees je wilt.
Soms is gekookt eten lekker maar is genoeg eten wat je ook in de oven kunt bereiden.
Ga eens naar een markt en kijk wat ze daar aan groente en fruit hebben, vaak dagvers en minder duur.
De variatie moet je eigenlijk zelf verzinnen, wat past bij elkaar aan groente aardapples,rijst,pasta en wat voor vlees past daarbij.
6 jaar geleden
Je schrijft dat je ongezond eet, en dat je eenzijdig eet. Het eenvoudige antwoord is: eet minder ongezond en eet minder eenzijdig.

Zo eenvoudig is het helaas niet.

Ga eerst eens na *waarom* je zo ongezond en eenzijdig eet.

Komt dat bijvoorbeeld doordat je niet weet wat gezond en gevarieerd eten eigenlijk inhoudt? Verdiep je daar dan eerst in.

Komt het doordat je leefpatroon niet 'matcht' met gezonder en gevarieerder eten, kijk dan hoe je je leefpatroon zou kunnen aanpassen.

Komt het doordat je wel weet wat gezond en gevarieerd is, en jouw leefpatroon het ook toelaat om zulk eten zelf te bereiden, maar weet je niet hoe dat moet (ofwel: "ik kan niet koken"), pak dan eens een receptenboek en ga aan de gang. Oké, je aardappeltjes zullen de eerste keer misschien te hard zijn en de tweede keer papperig, maar daarna lukt het. De bloemkool, witlof, boontjes zullen ook niet altijd lukken. Maar geleidelijk aan word je steeds beter.

Succes!