waarvoor zijn deze bakjes bedoeld?

Toegevoegd na 1 minuut:
ze komen uit een erfenis en zijn erg oud. porseleinen bakje kan uit het metalen mandje gehaald worden,

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
1K
Amadea
6 jaar geleden
Hoe groot zijn ze? Kan je ook een foto laten zien waar ze rechtop op staan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien een ovenschaaltje? Met een metalen handvat om makkelijk (met ovenhandschoenen aan) uit de oven te halen. En los te halen als je het zo wilt presenteren als schaaltje/bakje.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het doet mij denken aan een ijzeren schaal die ze in de potkachel lieten zakken om melk te koken, die porseleinen koppen met steel werden dan gebruikt om het er uit te scheppen om af te koelen en op tafel te zetten voor in de koffie of thee.
https://www.google.nl/search?q=antieke+ijzeren+schalen+op+melk+te+koken&client=firefox-b&tbm=isch&imgil=Xy8zeIcRLA7GSM%253A%253BHiGW0WoCxM4nPM%253Bhttps%25253A%25252F%25252Foldandrobust.nl%25252Fc-3408389-4%25252Fantiek-brocante%25252F&source=iu&pf=m&fir=Xy8zeIcRLA7GSM%253A%252CHiGW0WoCxM4nPM%252C_&usg=__N-tgEG0Z_hbJq7P4UnYR6HGcfUA%3D&biw=1191&bih=551&ved=0ahUKEwjbhta1k9zVAhUSLlAKHXUKCr0QyjcIOg&ei=yW-UWZv-ApLcwAL1lKjoCw#imgrc=Xy8zeIcRLA7GSM:

Het beste antwoord

Creme brulee bakjes
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
amc
6 jaar geleden
Waarom zouden ze dan in zo'n metalen houder zitten? Crème brûlée wordt koud opgediend en ook in de oven zou metaal gloeiend heet worden.

Andere antwoorden (2)

Even met je meegedacht, mij lijkt het erg handig voor au bain-marie chocolade op te warmen. :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dat zou kunnen maar dan is lijken 6 van die bakjes wel erg veel....
Het lijken mij een soort presenteerkommetjes die in de houder met handvat gemakkelijker kunnen worden aangereikt bij gasten aan een lange tafel. Ik denk daarbij aan bijv. tafelzuur, nootjes e.d. losse producten.
amc
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit zou ook kunnen maar de bakjes zijn van ovenvast materiaal, wat dan weer minder logisch is