kan je snijbonen zouten in een weckpot?

Ik heb maar een paar snijbonen kan ik deze ook zouten in een weckpot zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Antwoorden (1)

Om groenten te fermenteren, wat feitelijk gebeurd als je het met zout bestrooid bewaart, gebruik je een aardewerken of glazen pot. Het is namelijk belangrijk dat geen chemische stoffen naar het mengsel kunnen lekken. De groenten en het pekelmengsel weken en zitten soms maandenlang in de pot. het beste materiaal daarvoor is glas of aardewerk, probeer dus plastic of metaal te vermijden als je de groenten lang wilt conserveren.

Wil je groenten zouten dan is het altijd belangrijk dat je de pot kan bedekken en een gewicht dat je op de groenten kan laten rusten. Je hebt deksels nodig die aan de ene kant lucht kunnen doorlaten en aan de andere kant insecten tegenhouden.
Het gewicht is nodig om de groenten samen te persen. Als je een weckpot gebruikt, zou je kunnen proberen een kleinere weckpot te vinden die precies in de grotere past.
Vul die met water zodat je meteen meer gewicht hebt. Leg er dan een schone doek overheen zodat er geen insecten bij kunnen komen.
amc