Is er een app waarmee je de hoeveelheid ingrediënten kan berekenen voor een recept?

Ik ben voor een cliënt die het lastig vind om dingen in te schatten op zoek naar een app die kan helpen met de verhoudingen en met hoeveel ingrediënten er moeten worden gekocht als we een nieuwe recepten gaan maken. (het aantal personen waarvoor wij koken en het aantal in het recept is niet altijd het zelfde en het staat ook niet bij elk gerecht beschreven)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
4K
paulus811
7 jaar geleden
Bij alle recepten op 24Kitchen.nl kun je het aantal personen ingeven waarna de hoeveelheden ingredienten herrekend wordt. Reuze handig en vrijwel ieder recept is er te vinden, heel vaak met filmpje.

Antwoorden (1)

Ja, er bestaat een app voor, die heet 'calculator'
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Werkt overigens heel eenvoudig die app: Stel dat het recept is voor twee mensen... dan doe je alles wat in het recept staat x2 en dan druk je op =
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
als er vier mensen komen eten....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dan doe je alles x4...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
maar als het recept voor 4 mensen is en je wilt koken voor 3?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan deel je het door 8 en vermenigvuldig je het met 6
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En voor zo'n brilliant word ik weer gemind.. En waarom? Een calculator is bij uitstek met meest geschikte app die je kunt bedenken voor dit soort situaties...