Is temperatuur van 34kW veel?

Ik kan een wokbrander kopen die 34kW/h levert.
Is dat veel en is 34kW/h hetzelfde als 34kW?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
1.4K
Ritsuka
7 jaar geleden
kW staat voor Kilowatt, dit is een eenheid voor vermogen, niet voor temperatuur.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kilowatt
Cryofiel
7 jaar geleden
kW/h bestaat niet. Het is ofwel kW (kiloWatt), en dat is een vermogen; ofwel kWh (kiloWattuur), en dat is een hoeveelheid energie. kW/h kan nooit hetzelfde zijn als kW. Ga maar na: km/h is toch ook niet hetzelfde als km?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
kW/h wordt toch echt genoemd bij de te kopen wokbrander, waarmee wellicht de te leveren energie wordt bedoeld. De bij de chinese restaurants gebruikte branders wordt aangegeven in kW. Is dat dan de kracht/power van de vlam?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
kW/h is gewoonweg fout, het is niet ongewoon voor fabrikanten om foute grootheden of eenheden te vermelden (en dan bedoel ik niet het getal). Je zal ook vast wel fabrikanten vinden die over wattage spreken terwijl dat geen term is die gebruikt mag worden (het is vermogen uitgedrukt in Watt). Het is kW of kWh punt uit. Kan je de link geven? "Is dat dan de kracht/power van de vlam?"
Ja dat is een goede omschrijving. Denk ook aan paardenkracht, dat is ook een grootheid die vermogen aangeeft maar niks zegt over de snelheid, zoals Watt niks zegt over temperatuur (althans niet totdat je allerlei andere factoren kent).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
OK. Bedankt. Dit is de link:https://nl.aliexpress.com/store/product/34KW-super-quality-high-flame-gas-kitchen-burner-stove-commercial-hotel-restaurant-lpg-propane-butane-cooking/634619_32467359835.html?detailNewVersion=&categoryId=15230302
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://nl.aliexpress.com/store/product/34KW-super-quality-high-flame-gas-kitchen-burner-stove-commercial-hotel-restaurant-lpg-propane-butane-cooking/634619_32467359835.html?detailNewVersion=&categoryId=15230302 Dat moet dus zijn kW want er wordt een vermogen opgegeven. kWh kan je ook niet opgeven als fabrikant van een brander, dat kan enkel voor een eindige bron zoals een accu. Maar dat is dus een flinke brander of onwijze troep met bijelkaar gelogen specificaties zoals je vaker op aliexpress tegenkomt.

Antwoorden (2)

Ja, dat is veel. Mijn cv-ketel levert evenveel maar die moet het hele huis verwarmen.
Dat zijn dus echte vlammen zoals in een wokrestaurant, indrukwekkend!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
34kW is heel veel.

kW/h en kW is niet hetzelfde.
Praktisch gezien zal er hetzelfde bedoeld worden en dat is 34kW.
Laat je die een uur volle bak aanstaan dat is er 34kWh gebruikt of aan warmte opgewekt in dit geval.

34kW is trouwens zo veel dat een standaard 15mm gasleiding dat niet gaat redden, een gasfles trekt dat ook niet zomaar en je hebt een zeer grote afzuigkap met veel capaciteit nodig.

Temperatuur is afhankelijk van de instellingen, maar het zal zeker hoog genoeg zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Hier een filmpje dat idd laat zien dat je een hogedrukregelaar nodig hebt om aan de 30kW te komen:
https://www.youtube.com/watch?v=h9ZXOXpRLeM Lijkt ook meer een testopstelling dan een praktische keukenopstelling.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Meest uitgebreide antwoord zonder andere te kort te doen.