Kan je ook wafels bakken zonder wafelijzer?

En hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
12.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ wil ik ook wel weten

Het beste antwoord

Nee, misschien wel een andere soort koeken. Ik zat te denken aan een tosti-ijzer (als je die hebt) maar ik ben bang dat de koek dan te dik (en niet gaar) wordt. Je zou het ook in een koekenpan kunnen dan maar dan wordt het meer een pannenkoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je zult in elk geval een wafelvorm moeten hebben, anders krijg je de karakteristieke vorm niet en zal het eindresultaat meer lijken op een dikke pannenkoek dan op een wafel.

Vormen waarmee je wafels kan bakken zijn er in twee typen; een elektrisch wafelijzer, die je dicht klemt en dan aan twee kanten bakt.

Tevens heb je nog het klassieke wafelijzer, dat je boven het gasfornuis houdt/ zet.

Zonder enige vorm van wafelijzer is het onmogelijk om wafels te bakken.
13 jaar geleden
Het is maar een idee, en ik heb het nooit uitgeprobeerd maar het zou een nood oplossing kunnen zijn. Dus geen garantie.!
Gebruik een vorm waar je een fondant hart in kunt maken o.i.d. die je bij blokker wel kunt kopen.Zet deze op een ovenplaat, verwarm de oven goed heet voor. Doe een laagje wafelbeslag in de vorm en bak de "wafel " in de oven.
Het zal misschien lukken. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het tosti-ijzer denk ik. maar dan heet het geen wafel meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stroopwafel lukt nog wel maar voor een echte brusselsewafel zul te toch een ijzer nosig hebben anders wordt het een pancacke.