Wat is een goede oven om gebak in te bakken?

Ik heb een kleine combimagnetron met hetelucht oven. Als ik er gebak in maak (cake ofzo) dan zet ik het blik al op het onderste rooster en toch gebeurd het vaak dat het gebak van boven verbrand terwijl het van binnen nog niet gaar is.
Als ik de oven lager zet (temperatuur) dan verbrand het niet maar wordt het helemaal niet gaar.

Ik ben nu eigenlijk wel eens toe aan een betere oven. Eentje die meer geschikt is voor bakken (cake, koekjes, appeltaart, noem maar op)
Het liefst niet te duur, ik ben maar een eenvoudige thuisbakker, maar het is wel mijn hobby.

Waar moet ik op letten bij het kiezen van een oven?
Wat is de meest geschikte maat?
Welke functies maken een oven duurder of goedkoper?
Op wat voor bedrag moet ik rekenen?
Is er een specifieke oven (merk en type) die aan te bevelen is?

7 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (1)

Een goede oven om gebak in te bakken is een oven met een goede temperatuurregeling en een goede luchtcirculatie. Kies een oven met een thermostaat die je kunt instellen op de juiste temperatuur. Kies ook een oven met een timer, zodat je precies kunt bepalen hoe lang je gebak in de oven moet blijven.
Bronnen:
5 maanden geleden