Hoe heet het stukje spareribs,waar veel kraakbeen aan zit maar o zo'n lekker mals vlees?

Het bevat ook vet.Wat moet ik bij de slager dan bestellen?

7 jaar geleden
in: Koken
14.8K
paulus811
7 jaar geleden
Ik denk dat de slager dat het beste weet.

Het beste antwoord

Dit wordt gesneden van het gedeelte tegen de lende, vlakbij de ruggengraat. Dat worden daarom lenderibben genoemd. Spareribs daarvan zijn klein, lekker handzaam en bevatten lekker mals vlees. In Amerika worden deze spareribs “baby back ribs” of “loin ribs” genoemd. Als je daar spareribs bestelt krijg je buikribben, en die zijn taaier en bevatten meer vlees en vet.
Amadea
7 jaar geleden
flyingcrow
7 jaar geleden
Amadea,bedankt! Nu is het duidelijk Ook een goede website!

Andere antwoorden (1)

Dit zijn de bekende 'krabbetjes'! Krabbetjes zijn te herkennen aan de stukjes kraakbeen aan het eind, waarmee ze aan het borstbeen hebben vastgezeten. Naar verhouding zit hier niet al teveel vlees aan, maar wat eraan zit is inderdaad ongelooflijk lekker!

Het gedeelte dat we 'spareribs' noemen komt uit de flank van het varken, dus uit het middelste deel van de ribben. Dan hebben we ook nog de 'baby back ribs' of 'vleesribben.....die komen uit het deel dat tegen de rug van het varken ligt. Het zijn de meer kromme ribben waar veel vlees aan zit dat ook erg mals is. De spareribs zijn wat vlakker en vaak ook groter dan de baby back ribs, heeft wel wat minder mals vlees maar dit is wel sterker van smaak.
De krabbetjes hebben echter het lekkerste vlees, ook al is het niet veel!
amc
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Maar krabbetjes zijn een ander vleesgerecht, geen spareribs.
amc
7 jaar geleden
Je kunt ze even goed op de BBQ leggen en als 'spareribs' bereiden. Er werd gevraagd om het stukje rib waar kraakbeen aan zit en dit zijn 'de krabbetjes'. De hele ribbenkast van het varken bestaat namelijk uit de 3 soorten; spareribs, baby back ribs én krabbetjes.
flyingcrow
7 jaar geleden
Bedankt amc!