Als het in een goed afgesloten verpakking zit (bijvoorbeeld een schaal met deksel) kan je wafeldeeg maximaal twee dagen in de koelkast bewaren.
Amadea
8 jaar geleden
Wafelbeslag bevat altijd eieren en melk en dat betekent dat je het altijd in de koelkast moet bewaren opdat het niet zuur wordt. Je kunt het beslag dan hooguit 2 dagen koel bewaren, in een goed afgesloten doos of in de kom, afgedekt met folie.

Heb je nu gist in het beslag gebruikt, dan kan je het beter niet bewaren maar het beslag opbakken en de kant-en -klare wafels bewaren, in een diepvriesdoos/zakje, waar je een snee brood bijdoet. De snee brood voorkomt dat de wafels hard zullen worden. Je zult zien dat het brood hard wordt, maar de wafels niet.
De reden waarom je beslag met gist beter niet kunt bewaren is dat de gist dan uitgewerkt raakt en de wafels niet meer rijzen. Gist is namelijk een levende cultuur.
Je kunt het beslag wél bewaren als je bakpoeder hebt gebruikt.

Je kunt uiteraard ook de gebakken wafels invriezen. Als je dan een keer zin hebt in een wafel dan is die in de magnetron snel weer eetbaar.
amc