ik wil een zalmsalade maken en ben op zoek naar een recept, maar bij verschillende recepten staan ook eieien!. eieren bij de zalm? is dat lekker?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Het beste antwoord

Zalm met hardgekookt ei smaakt erg lekker, althans dat vind ik en ik doe ze altijd erdoor. Ik maak vaker deze salade op een feestje en nog nooit is er iets van overgebleven. Ik heb nog nooit iemand gehoord die het niet lekker vond en velen hebben hem inmiddels geproefd!

Ik maak hem meestal heel eenvoudig van zalm uit blik.

Ik haal de graten er eerst uit en prak de zalm even in een schaal. Schep er dan een paar lepels mayonaise door, maar niet teveel zodat hij niet slap wordt.
Verder doe ik er gehakte stukjes augurk, uiblokjes en koude gekookte aardappel in blokjes bij en ook hardgekookte, geprakte eieren gaan er dan door. Tot slot proef ik hem en kijk of er voldoende peper en zout bij is gedaan.
Soms doe ik er nog een lik mosterd door en/of een scheutje ketchup en soms verse dille...het kan allemaal en is een keuze.
Er zijn mensen die ook blokjes appel erin doen, maar dat vind ikzelf minder geslaagd ;-)

Toegevoegd na 6 minuten:
Op een groot blik rode zalm gaan 2 stevige aardappels, 2 -3 eieren, ca. 4 el. mayo, 1 uitje, ½ el. ketchup, 2-3 zoetzure augurken, 1 flinke lik mosterd en tot slot kan je er wat vers gehakte dille over strooien.
amc
8 jaar geleden
amc
8 jaar geleden
Laat je hem nog wel even intrekken in de koelkast? Succes!

Andere antwoorden (2)

Ik maak het met gekookte aardappelen, en heel veel fijngesneden prei, veel peterselie, en augurkjes. En uiteraard zalm uit blik en mayo. Een gekookt ei als garnering erbij smaakt goed, maar is niet noodzakelijk.
8 jaar geleden
Als je op de koolhydraten let, kun je een recept met alleen zalm, ui, knofflook, mayonaise, en dille bijvoorbeeld [een enkele aardappel is ook goed.]

Hard gekookte eieren erbij maken het voor mij af en deze kun je geprakt er door doen, maar ook nog plakjes bovenop leggen.

Jazeker , eieren bij de zalm salade zijn erg lekker.

Toegevoegd na 51 seconden:
Natuurlijk nog het zuur: zilveruitjes en augurk in stukjes er door heen mogen niet ontbreken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben een liefhebber van weinig aardappelen. Dus als je 1 of 2 kleine gekookte aardappels er in doet en aanvult met allerlei groen en niet te vergeten de hardgekookte eieren, kan daar best een 'normaal' blik zalm bij. Heb je een groter blik begrijp ik, dan kun je het aanvullen met nog een aardappel en meer groente, je zou bijna zeggen: wat kan er niet in ... een appel [in hele kleine stukjes] is ook erg lekker en een sjalotje, een tomaat en komkommer, bieslook, sla [lekker en gezond] en extra augurk/ zilveruitjes. Je kunt ook nog een beetje mayonaise mengen met tomatenketchup voor een leuk kleurtje bovenop met de gekookte eieren. Beter te weinig aardappels er in dan 1 teveel. Als het gaat overheersen heb je geen zalmsalade , maar een aardappelsalade ;-))