Hoe maak ik de kwarktaart bodem van Dr. Oetker?

Ik vind de bodem van de Dr. Oetker kwarktaarten zo lekker. Soms nog lekkerder dan de kwarktaart zelf. De smaak is echt perfect (naar mijn mening). Maar hoe maak ik deze zelf? Ik houd nooit genoeg over van de kruimelbodemmix uit het pak voor een lekkere dikke bodem.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
11.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
als je een dikkere bodem wilt moet je gewoon veel meer boter toevoegen dan op het pak staat. erg lekker ik heb het ook gedaan ;) !
(De hoeveelheid boter laat de smaak niet veranderen)

Het beste antwoord

Het is altijd lastig om de inhoud van fabrieksprodukten aan te geven, Oetker zal dit ook geheim houden omdat de mensen het anders zelf gaan maken en dan verdienen zij niets :-). Sommige mensen kopen namelijk alleen de mix voor de kruimelbodem of de hele taartmix, juist vanwege de bodemsmaak.
Meestal worden voor een kruimelbodem gewone tarwebiscuitjes genomen omdat die reatief smaakneutraal zijn. Kom je dus kruimels tekort dan kan je het best aanvullen met gewone tarwebiscuitjes of de 'digestive' biscuitjes, die zijn ook erg lekker als kruimels.

Je kunt echter makkelijk zelf een kruimelbodem maken die wellicht nóg lekkerder
is.... Ik heb zelf vele probeersels gemaakt en succesnummers zijn de bodems van verkruimelde bokkenpootjes, kokosbiscuitjes en mokka-schuimkoekjes gebleken. Vaak worden bastognekoeken of speculaasjes genomen of gewone plakjes cake en lange vingers. Het ligt er een beetje aan wat voor vulling je neemt.
Bij chocolade is bijv. een bodem van 150 gr. volkorenbiscuitjes, 50 gr. gemalen hazelnootjes en 50 gr. gesmolten boter erg lekker!
amc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is inderdaad best lastig. Ik koop soms zelfs twee pakken voor een extra dikke bodem, maar dan kom ik weer een pak kruimelbodemmix tekort voor de volgende keer. Hmmmm.. klinkt inderdaad erg smakelijk.
k zal het proberen. Harstikke bedankt :)

Andere antwoorden (2)

Zo lekker als die is me ook nog nooit gelukt. Maar wat een beetje in de buurt komt, is verkruimelde bastognekoeken met boter. Je zou kunnen experimenteren met koekjes. Misschien komen jodekoeken er nog wel dichter bij in de buurt. Of een combinatie...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je neemt simpele biscuits en je maalt ze fijn vervolgens verwarm je boter tot deze vloeibaar is en vervolgens meng je deze laten afkoelen en je hebt je eigen bodem
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zo maak je wel 'een' bodem, maar de vraag was een bodem die smaakt zoals die van dr Oetker.