Is er een halalle vervanging voor salami?

Ik heb veel gerechten met salami, spek en dergelijke, maar ik eet geen varkensvlees. Is er vlees dat qua smaak hierop lijkt, maar wel halal is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
5.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
C1000 verkoopt halal kalkoensalami, ook de Turkse winkels hebben halal salami, of het lekker is, geen idee, maar te koop is het zeker.
Rieneke1
8 jaar geleden
De vegetarische slager (Jumbo) heeft lekkere spekjesvervanger.

Antwoorden (2)

Ja er bestaan gewoon vleessoorten dat halal is zélfs salami , als je gewoon een turkse of marrokaanse supermarkt in de buurt hebt dan komt het wel goed, ik geef je 1 ialamitisch supermark als voorbeeld waar ik ook naartoe fa voor vlees tanger. Zoek maar op dan zie je het zelf ik hoop dat ik je geholpen heb, fijne dag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zeer waarschijnlijk niet bij Tanger markt Den Haag:
http://www.omroepwest.nl/nieuws/25-09-2013/twijfels-aan-halalvlees-haagse-supermarkt-tanger
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Laat ik eens vreemd uit de hoek komen, eend, gerookt of niet, paard, makreel, gerookte kip maar het al of niet halal is heeft natuurlijk ook te maken met de manier van slachten. Dus ja, naar de Marokkaanse slager denk ik ook, als je werkelijk halal wilt. Groet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja hoor, bij de Turk, Turkse salami Hartstikke lekker.
Bij Albert Heijn kun je bijvoorbeeld rundersalami kopen, deze is erg lekker, ik eet het liever dan de varkens-salami. Als je spek-smaak zoekt dan is er zeewier dat erg gezond is en naar spek smaakt, het is geen vlees maar geeft wel de spek-smaak en is nog een stuk gezonder ook!
Probeer het eens, te koop bij de visboer of bij de natuurvoedingswinkel, het heet Dulse.