Wat is cake flour precies en waar kan ik het mee vervangen?

Of in welke supermarkt is het te koop?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
6.5K

Antwoorden (4)

Het is bloem waar wat maizena doorheen zit, om een extra luchtige cake mee te kunnen bakken.
Ziehier hoe het te maken is: http://joythebaker.com/2009/09/how-to-make-cake-flour/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is cakemeel b.v. Koopmans en is overal te koop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Flour is Engels voor fijn gemalen meel: bloem
Wanneer er in recepten de term cake flour gebruikt wordt bedoelt men daarmee de combinatie van ingrediënten inclusief het bloem om een cake mee te bakken.

Je kan dus gewoon bloem in de winkel kopen om cake mee te bakken (en natuurlijk de andere benodigde ingrediënten).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de Koreaanse keuken gebruiken ze cake flour voor flensjes om het knapperiger te maken. In de Chinese Toko te halen.