Hoe kan ik een marinade maken om vlees wat zoeter te maken!

Ik (M-38) vind het leuk om te koken en te expirimenteren met kruiden! Ooit heb ik een lekker stukje vlees gegeten in een steakhouse wat zoetig smaakte. Nu probeer ik dit al lange tijd na te maken maar het resultaat is niet wat ik zoek. Wie heeft er een leuke tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
4.1K

Het beste antwoord

Zoete marinade voorbeeld:
2 Eetlepels olijfolie
· 2 Eetlepels ketjap
· 2 Eetlepels ketchup
· 2 Eetlepels honing
· 1 Teentje knoflook, goed uitpersen.

Alles goed roeren en je vlees er minstens een kwartier in laten trekken.

of:
Ingrediënten
tomatenketchup (1/2 kopje)
chilisaus( 1,5 kopje)van die grote goedkope flessen
Ketjap Manis(2 eetlepels)
sesamolie(1 koffielepel)
five spice poeder (1 eetlepel)
sap van 1/2 citroen
5 eetlepels honing
paprika poeder (1 koffielepel)

of:
2,5 dl olijfolie
1 tl komijn poeder
10 teentjes knoflook, uitpersen
2,5 el honing
Zout en peper

Wat vaak gedaan wordt:
Tijdens het braden het vlees nog een keer met de marinade insmeren.

Google even op zoete marinade en je vind heel veel suggesties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Zoete ketjap doet wonderen

Toegevoegd na 44 minuten:
Hieronder zijn trouwens ook goeden ideeën. Maar laat het vlees of vis eens 24 uur er in staan. Dan is het nog indringender qua smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat druivensuiker of bruine suiker in de marinade geeft een volle zoetige smaak... en proef de marinade voor je het vlees erin doet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kiwi (gepureerd) met een beetje ketjap, honing en eventueel wat gember en knoflook.
De kiwi is erg belangrijk, want deze bevat enzymen die het vlees ontzettend mals maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er van uitgaande, dat je een mals stuk vlees hebt.
Marinade voor geglaceerde T-bone steak.Of ander vlees.
3 eetlepels olie-2 gepureerde perziken-sap van 1/2 citroen-
1 eetlepel honing- eetlepel kerrypoeder-zout en peper.
Marineer hier het vlees in en grill het .Regelmatig insmeren met de overgebleven marinade.

Voor de kip:
2 eetlepels olie-5 eetlepels honing-eetlepel mosterd-eetlepel sinaasappelsap-zout en peper.
Drumsticks of borst 2 uur marineren, en grillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://allrecipes.nl/recepten/zoekresultaten.aspx?categorie=9_Marineren&label=barbeque.

allllllleeeeeeee antwoorden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevoegen aan je marinade: Suikerwater (1 deel suiker, 1 deel water inkoken).
Honing
Ketjap
Rietsuiker
Poedersuiker
Sinaasappelsap
Appelstroop
Gewone stroop
Gepureerd fruit
Zoethoutextract of gemalen zoethout
Gegrillde paprika
Succes met experimenteren. Is echt leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 eetlepels honing, 3 eetlepels ketjap manis, 4 eetlepels ketchup, 3 eetlepels bruine basterdsuiker, 1 grote ui, 2 teentjes knoflook, 1 eetlepel chilisaus.

Bereidingswijze: Snijd de ui en de teentjes knoflook fijn.
Meng de honing, ketjap, ketchup, bruine basterdsuiker, chilisaus, de gesneden ui en knoflook door elkaar.

Lekker voor bij spareribs.

Succes met het kokkerellen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hetzelfde als zuurvlees jeneverbessen laurier klein beetje kruidnagels en vooral suiker dar 24 uur in marineren.

Als het vlees gebakken wordt een klein beetje appelstroop en proberen maar pas op dat het niet aanbrand lekker te maken met rundvlees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik gembersiroop, dit wordt vooral in de oosterse keuken gebruikt om gerechten te zoeten.
Scheutje siroop in je eigen gemaakte tomatensoep handje tauge erbij en je waand je in een chinees restaurant.
Satesaus scheutje erbij en smullen maar.

Vlees marinade voor bijvoorbeeld sate: gembersiroop, knoflook, zout, peper en een scheutje ketjap.

Je antwoord: GEMBERSIROOP
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al eens honing geprobeerd?